לשכת רו"ח מחדשת את הקמת בית הלשכה בת"א

הלשכה רכשה את הבניין ברח' מונטיפיורי באוגוסט 94', אולם הבנייה הוקפאה עקב כתב אישום שהגישה העירייה בנימוק שהמבנה מסוכן

לשכת רואי חשבון מחדשת את בניית בית הלשכה בתל-אביב, לאחר קיפאון של מספר שנים. לדברי נשיא הלשכה, עופר מנירב, הכוונה לסיים את הבנייה בקיץ 2006 - 12 שנים לאחר שהחל הפרויקט.

הלשכה רכשה באוגוסט 1994 את הבניין בו שכנו משרדיה בשכירות במשך שנים, ברחוב מונטיפיורי מול מגדל שלום, במטרה לשקמו ולהרחיב את שטחו הבנוי. ואולם, עיריית ת"א שינתה את ייעוד המבנה משיפוץ לשימור, דבר שהביא לעלייה ניכרת בהוצאות הבנייה המתוכננות. עקב כך, החליטה הלשכה לבטל את התוכנית ולשקול מעבר לבניין חדש מחוץ לת"א.

במקביל הגישה עיריית ת"א כתב אישום נגד הלשכה וראשיה, בנימוק שהמבנה מסוכן. כתב האישום האישי בוטל, והלשכה משקיעה כעת 100 אלף שקל בשיפוץ המבנה. כמו כן שונו חלק מכללי השימור של העירייה, דבר שיקטין את התקציב הדרוש לבנייה המלאה.

בעקבות זאת התקשרה הלשכה עם האדריכל אמנון בר-אור המתמחה בשיקום, ועל-פי תוכניתו תסתכם עלות הבנייה ב-1.8 מיליון דולר - 20%-25% פחות מהאומדן הקודם. כמו כן, הוגדל ב-15%-20% השטח הבנוי והוא יעמוד על 1,300 מ"ר.

הלשכה כבר חתמה על הסכם עם הקבלן אריאל זרסקי, אשר ירכז את העבודות ויפרסם מכרזים לקבלני משנה. במסגרת הלשכה אחראי על הנושא יו"ר ועד מרחב תל-אביב, דורון קופמן.

עופר מנירב. 12 שני