בנק לאומי: זכריה גד צומן משך מיליוני שקלים מחברת ג.א. צומן לכיסו

גם הפועלים בעקבותיו של צומן: תובע 4.4 מיליון שקל בגין ערבותו לחובותיה של חברת א.צ. הפצה שפלה

זכריה גד צומן, בעל מניות ומנהל בחברת ג.א. צומן (בכינוס נכסים זמני), משך והזרים כספים דרך כרטיסו האישי (חו"ז) בהנהלת החשבונות, על מנת להסתיר את העובדה שמשך מיליוני שקלים מהחברה לכיסו. כך טוען בנק לאומי בבקשתו להוציא צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד צומן.

הבנק טוען בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי דברים אלה עולים מממצאי בדיקת הרו"ח החיצונית עליזה שרון, שמונתה על ידי הבנק לבדיקת מצב החברה, בטרם הגשת הבקשה למתן צו כינוס נכסים נגדה. כמו כן, עולים חשדות אלה משיחות עם עובדי החברה ומחומר שהועבר לידי הכונס עו"ד אילן שמעוני, לאחר מינויו.

עוד עולה, כי צומן ניסה למשוך מחשבונות החברה 950 אלף שקל לטובת צד ג`, שאינו קשור לעסקי החברה, באמצעות שלושה צ`קים שנמשכו על ידו.

לדברי הבנק, התברר שצומן הבריח בחודשים האחרונים את כל נכסי החברה, תוך ששילשל מיליוני שקלים לכיסו והעלימם. עוד התברר, כי מלבד חובו לבנק, חייב צומן עשרות מיליוני שקלים לנושים שונים, לרבות בשוק האפור.

עוד נטען, כי למרות שבספרי החברה רשומים חובות של לקוחות לחברה בסך של 17 מיליון שקל, ספק אם קיימים חובות כלל. וזאת, לאחר שנודע שבחודשים האחרונים גבה צומן את רוב החובות - בלי שקיים רישום על כך בספרי החברה - והבריחם מהחברה.

לדברי הבנק, החברה החלה לפעול באמצעות חברות קשורות, שנמצאות בבעלותו של צומן, תוך העברת כספים השייכים לחברה לאותן חברות. וזאת, על מנת להבריח את נכסיה ואת כספי הפעילות והמכירות שלה - אשר היו משועבדים לבנק.

בבקשה למתן צו עיכוב יציאה מן הארץ טען הבנק בנוסף, כי ימים ספורים לפני הגשת הבקשה ברח צומן לחו"ל, ובסמוך להגשת הבקשה יצר קשר עם בא-כוח הבנק, וטען כי הוא מסתתר בארץ מחמת נושיו הרבים.

לדברי הבנק, קיים חשש סביר שבכוונתו של צומן לעזוב את הארץ לצמיתות או לתקופה ממושכת, ומטרת חזרתו ארצה היא להתארגן לצורך עזיבתו זו.

עוד נטען, כי צומן חייב לבנק יותר מ-11 מיליון שקל, בגין ערבותו לחובותיה של החברה. במקביל הגיש הבנק תביעה נגדו, שלצורכי אגרה הסתכמה ב-3.2 מיליון שקל בלבד.

בית המשפט נעתר לבקשה והוציא בשבוע שעבר צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד צומן במעמד צד אחד. צומן טרם הגיש בקשת רשות להתגונן.

החברה ג.א צומן עסקה בתחום עיבוד בשרים, שיווקם ומכירתם בחנות הממוקמת צמוד למפעל באיזור התעשייה של קרית מלאכי.

במקביל הגיש בנק הפועלים לבית המשפט תביעה בסך 4.4 מיליון שקל נגד צומן, בגין ערבותו לחובותיה של חברת א.צ. הפצה שפלה דרום, בעלי כנף עוף טוב (בכינוס נכסים זמני). צומן הוא בעל מניות בחברה זו, ולדברי הבנק הוא העניק לחברה הלוואות והיא הפרה את התחייבויותיה לפירעון שלהן.

הבנק ציין, כי לאחר מינוי כונס נכסים זמני לחברה, התברר שכל הפעילות העיסקית שהוצגה לבנק היא בגדר תרמית, וכי צומן נמלט מהארץ נוכח חובותיו לנושים. (ת.א. 2140/04, ת.א 2159/04).