"דיפנס ניוז": חברת פלאסאן למיגון רכב שוקלת הנפקה לציבור בתוך שנה

החברה, שבשליטת קיבוץ סאסא, מעריכה כי תעמוד במכירות של 45 מיליון דולר השנה

חברת פלאסאן למיגון רכבים, בשליטת קיבוץ סאסא, בוחנת הנפקה לציבור בתוך שנה - כך מוסר השבועון "דיפנס ניוז".

אנליסט ישראלי, שביקש לא לנקוב בשמו לפני שפלאסאן תפרסם רשמית את פרטי ההנפקה הראשונית לציבור, אמר: "אנו צופים הנפקה בעתיד הנראה לעין ואנו מצפים לשערוך אטרקטיבי מאוד על סמך הביצועים האחרונים של החברה וכן על סמך ההזדמנויות הייחודיות של החברה להרחיב את פעילותה". מנכ"ל פלאסאן, דן זיו, אמר, כי החברה "עוסקת בנושא" הנפקה לציבור, אך לא פירט.

לדברי זיו, פלאסאן צפויה לעמוד בתחזית מכירות של 45 מיליון עד סוף 2004. לדבריו, 90% ממוצרי החברה מיועדים לייצוא: 40% לאמריקה הצפונית, 40% לאירופה, 10% לשווקים באסיה ורק 10% בישראל, לפי הזמנות משרד הביטחון.

עוד לדבריו, כ-60% ממוצרי החברה הם ערכות מגן לכלי רכב, בעיקר למשאיות; 30% הם ערכות מגן אישיות, כגון אפודים, וכ-10% הם ערכות מגן למסוקים ומטוסים. פלאסאן אף יזמה עריכת מחקרים ראשוניים על מיגון לכלי שייט, אך בשלב זה השוק הימי אינו חלק מהבסיס העסקי של החברה.

דיפנס ניוז מציין, כי בתוך שלוש שנים נעשתה פלאסאן הספקית הגדולה ביותר בעולם של ערכות מיגון למשאיות וכלי רכב אחרים. מכירות החברה עלו מ-7.7 מיליון דולר ב-2000 ל-27 מיליון ב-2003 ול-45 מיליון דולר השנה, לפי אומדן החברה.

"העסק שלנו מבוסס על סיוע בהגנת הבטן הרכה של כל כוח צבאי, שמוצא עצמו תקוע בתוך אוכלוסייה אזרחית", אמר זיו, "עד לפני כמה שנים לא היה הפיתרון להגנה על רכבי סיור, משאיות ורכבים קלים אחרים מפני מוקשים, מטעני צד מאולתרים ואיומים טרוריסטים אחרים. התפיסה העסקית שלנו מושתתת על הניסיון של צה"ל בדרום לבנון".

"במשך רוב שנות ה-90 איש לא רצה לשמוע על הבעיות האלה, אך כאשר האיומים מנשק קל, מוקשים ומטעני צד התעצמו, ושוב לא היה אפשר להתעלם מהם, אנו היינו מוכנים למלא את החלל ולספק פתרונות", אמר זיו.

לדבריו, פלאסאן היא אחת משתי הספקיות המורשות של ערכות מיגון לג'יפים של האמווי. זיו אומר, כי פלאסאן פיתחה 15 סוגים של ערכות מיגון למשאיות וחלק גדול מהן נכנס לייצור סדרתי.

החברה מספקת ערכות מיגון למשאיות של צבא גרמניה בבוסניה, לפי חוזה עם החברה הגרמנית הגדולה קראוס-מפאי ווגמאן, והיא עובדת עם יצרניות אחרות, לרבות ד.א.ף, וולבו ואושקוש. פלאסאן מספקת ערכות מיגון גם למשאיות של צבא ארה"ב.

כמו כן מספקת פלאסאן מושבים משוריינים לטייסים ואנשי צוותי אוויר, שמספקים הגנה מפני קליעים בקוטר 7.62 מ"מ ועד 12.7 מ"מ.