בתי ההשקעות מאמינים שמערכת ה-NicePerform תביא לצמיחה משמעותית בנייס

בכלל פיננסים נוקבים במחיר יעד של 24.2 דולר למניה ובאוסקר גרוס מעניקים מחיר יעד של 28 דולר למניה,

חברת נייס המסקפת פתרונות הקלטה דיגיטליים, חווה לאחרונה מומנטום שלילי בשוק, לאחר שלא עמדה בציפיות האנליסטים לרבעון השני. עם זאת בתי ההשקעות ממשיכים להאמין בחברה, בעיקר לנוכח השקת מערכת ההקלטה המתקדמת ה-NicePreform העתידה לשמש כמנוף לצמיחתה העתידית של החברה.

בבית ההשקעות כלל פיננסים מעניקים לחברה המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 24.2 דולר , הגבוה בכ-24% ממחיר השוק, ואילו בבית ההשקעות אוסקר גרוס נוקבים במחיר יעד של 28 דולר למניית החברה המשקף פרמיה של כ-43% על מחיר השוק ובהמלצת "קניה".

האנליסט רן קבין, מכלל פיננסים, אומר כי מערכת ה-NicePreform אמורה לספק לנייס מנוע צמיחה משמועתי משנת 2005, ומשבח את החברה על שיתופי פעולה אסטרטגיים מוצלחים עם לקוחות מובילים בשוק (IBM, מוטורולה). בנוסף אומר כי החברה נהנית מבסיס לקוחות רחב, וצפויה להנות מהמעבר ההדרגתי של הארגונים לטכנולוגיית ה-VOIP, וכן מהרגולציה שתחייב אותם לתעד את האינטראקציות עם הלקוחות.

קבין מוסיף כי החברה סובלת מחולשה בתחום הביטחוני (היווה פחות מ-20% מהמכירות ברבעון השני של 2004), המהווה "קרקע" לחוזים שמנים וארוכי טווח, שבהיעדרם תנודתיות החברה גוברת. בנוסף מציין קמין כי המשך התחרות ושחיקת המחירים בשוק בו פועלת החברה וכן ההאטה בצמיחה העולמית, הינם מכשולים נוספים אשר עשויים להשפיע לרעה על מחיר המנייה.

בבית ההשקעות אוסקר גרוס, העריכו מחדש את החברה, לאור השקת ה-NicePreform והגיעו למסקנה שלקוחות החברה מאמינים בפוטנציאל המערכת החדשה, למרות זמן ההטמעה הגבוה יחסית (6-12 חודשים). כמו כן מציינים, כי לחוזים על לרכישת המערכת החדשה, פוטנציאל כספי גבוה בהרבה מאשר למוצרי הליבה של החברה.

באוסקר גרוס גם מציינים את גורמיי הסיכון של החברה (ההאטה בשוק ה-IT והמצב הפוליטי-מדיני-כלכלי בארץ) ככאלה שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע ההשקעה.

מחיר היעד של אוסקר גרוס, נגזר ממכפיל של 20 לרווחים הצפויים לנייס ב-2005.