הקבלנים האחים עזרא ואליהו קחטן הגישו תביעה שכנגד על סך 500 אלף שקל נגד הבנק למסחר

בטענה לנזקים שנגרמו להם עם סגירת שערי הבנק בשל מעילת הענק שנתגלתה בספריו

האחים הקבלנים אליהו ועזרא קחטן הגישו לביהמ"ש השלום בת"א כתב הגנה ותביעה שכנגד על סך 500 אלף שקל (לצורכי אגרה) נגד הבנק למסחר בטענה לנזקים שנגרמו להם עם סגירת שערי הבנק בשל מעילת הענק שנתגלתה בספריו.

בראשית יולי השנה קבעה השופטת הילה גרסטלר כי המעילה בבנק מונעת ממנו להגיש תביעות בסדר דין מקוצר ובכך נעתרה לבקשתם של אליהו ועזרא קחטן למחיקת הכותרת בסדר דין מקוצר מהתביעה שהגיש נגדם הבנק לתשלום יתרת חוב בחשבונם.

עתה טוענים האחים קחטן באמצעות עורכי הדין שאול קוטלר ויונת מאיר כי לאחר מחיקת הכותרת על הבנק לתקן את כתב תביעתו נגדם ובהעדר תיקון והוספת מסמכים מהותיים אשר יבססו את טענת החוב ולאור מצב ספריו של הבנק אשר בהעדר התיקון חסרה התביעה מסמכים מהותיים ויש למחוק אותה על הסף. בד בבד עם כתב ההגנה הגישו האחים קחטן תביעה שכנגד על סך 500 אלף שקל בגין הנזק שנגרם להם עקב סגירת שעריו של הבנק עקב מעילת הענק שנתגלתה בספריו.

לטענתם בעקבות קריסת הבנק הוא הפסיק את מתן האשראי, סגר את שעריו בפני לקוחותיווהעמיד את האשראי שניתן להם לפרעון מיידי.

לטענת התובעים הביטחונות וניירות הערך שהיו בחשבון איבדו מערכם בצורה משמעותית בשל סגירת שערי הבנק מבלי שיכולים היו למכור את הבטוחות וקיים חשש כי לאור המעילה חלק מהפעולות שנרשמו בדפי החשבון לא בוצעו על ידם. בנסיבות אלו תביעתה בנק ובקשה להשבת האשראי, נעדרת בסיס משפטי.

עוד נטען כי לבנק אין כל עילה להעמדת האשראי לפרעון מיידי וודאי לא לאור קריסת עסקיו וכל ההסכמים בין הצדדים בטלים בשל הפרת ההסכם על ידי הבנק כתוצאה מסגירת שעריו והעמדת האשראי לפרעון מיידי, דבר המעמיד לזכותם של התובעים שכנגד עילת תביעה וזכות לקזז את נזקיהם כנגד החוב כביכול.

התובעים מציינים כי הנזקים הנטענים בכתב התביעה שכנגד הם עקב הפסקת האשראי ונזק לבטוחות וני"ע עקב הפסקת פעילות ואובדן ערך.

דברי התובעים לאחר קבלת פרטים ומסמכים מן הבנק הם שומרים על זכותם להוסיף נתבעים לכתב התביעה שהיו אחראים לקריסת הבנק ולנזק שאירע להם בין אם המדובר בפועלים ממש במעשה המעילה במנהלים או בבעלי השליטה .( ת.א. 62116/03).