חברת החשמל לביה"ד: ועד העובדים אינו מאפשר לפרסם את דו"חות הרבעון השני לפי מגזרי פעילות

רשות החברות דורשת מחברת החשמל לפרסם נתונים נפרדים על מקטעי הייצור, ההולכה והחלוקה

חברת החשמל עתרה אתמול (ד`) לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בדרישה לחייב את ועד העובדים לאפשר גישה לנתונים הנחוצים לפרסום דו"חות הרבעון השני במתכונת החדשה.

תביעה של הנהלת החברה נגד ועד העובדים בחברת החשמל היא נדירה, עקב היחסים הטובים השוררים בדרך כלל ביניהם. בית הדין לעבודה לא הוציא בשלב זה צו המחייב את העובדים לנהוג כך.

העובדים מונעים מאנשי הכספים של חברת החשמל גישה לנתונים שיאפשרו את פרסום הדו"חות במתכונת של מגזרי פעילות, על-פי דרישת רשות החברות בהמשך לשינוי דומה בדו"חות החברות הציבוריות.

מדובר בשלושה מקטעים - ייצור, הולכה וחלוקה. גם הנהלת חברת החשמל אינה שביעת רצון מדרישה זו, והתנגדה עד עתה לפרסום הדוחות במתכונת החדשה. ההנהלה והוועד טוענים, כי יש להמתין עד להכרעת ועדת המנכ"לים הממשלתית בנושא השינויים המיבניים, משום שרק אז יהיה ברור כיצד ייראה המבנה החדש של החברה.

רשות ניירות ערך אישרה השבוע באופן יוצא דופן לחברת החשמל לדחות עד מחר (ו`) את פרסום דו"חות הרבעון השני, בשל המחלוקת על יישום תקן 12 למעבר לדיווח נומינלי. מחלוקת זו הביאה את החברה לעתור השבוע לבג"ץ נגד רשות החשמל.

בהודעה לבורסה הזהירה חברת החשמל, כי כל עלייה של 1% במדד, תביא לגידול של 300 מיליון שקל בהוצאות המימון, לקיטון בהוצאות הפחת של 25 מיליון שקל (לפני השפעת מס), ולשחיקה בהון העצמי של 110 מיליון שקל.

רשות החשמל החליטה, כי תעריפי החשמל ימשיכו להתבסס על דיווחים ריאליים למרות כניסתו לתוקף של תקן 12 ודחתה בקשה להעלאת התעריפים, "מאחר שמדובר בשינוי חשבונאי גרידא ולא בשינוי כלכלי".