טמפו רוכשת השליטה ביקבי ברקן: רכשה מבעלי המניות 39% ב-6.6 מ' ד'

העסקה משקפת שווי של כ-17 מיליון דולר, גבוה בכ-50% משווי החברה בבורסה

חברת טמפו רוכשת כ-39% מיקבי ברקן תמורת כ-6.6 מיליון דולר, המשקף לחברה שווי של כ-17 מיליון דולר, גבוה בכ-50% משווי השוק של ברקן העומד על כ-11.4 מיליון דולר. את המניות תרכוש טמפו מבעלי השליטה בחברה, שמואל בוקסר, יאיר לרנר וזיוית שפיר לפי החלוקה הבאה: בוקסר ולרנר כ-16.4% ממניות החברה כ"א ואת היתרה (6.2%) תמכור שפיר. הרכישה כוללת את מפעל יקבי ברקן לייצור יינות וכן את פעילות הייצור והשיווק של החברה.

חיבור בעל חשיבות

יו"ר טמפו, ז'ק בר, אמר כי טמפו, כיצרנית השנייה בגודלה בתחום המשקאות וכמובילת שוק הבירות, רואה חשיבות רבה בחיבור עם יקבי ברקן כחיבור אסטרטגי בין משקאות אלכוהוליים למשקאות הבירה.

הסכם ההפצה שנחתם היום עם חברת ברקן יבטיח פרישה מרבית של מותגי היין והמשקאות האלכוהוליים של יקבי ברקן ללקוחות טמפו, כולל בשוק הקר של בתי הקפה והפאבים.

טמפו נשלטת בידי משפחת בר (24.59%), אמיר בורנשטיין (7.99%), לאה בורנשטיין (7.99%) והיינקן העולמית (21.85%). יקבי ברקן הם בשליטת שמואל בוקסר, יאיר לרנר וזיוית שפיר.

יקבי ברקן נסחרת מאז שנת 1994 ומאז 1999 מייצרת ביקב בקיבוץ חולדה, שבו מופעל גם מרכז טעימות וכן שטח של כ-1,500 כרמים הנמצאים בבעלות משותפת של יקבי ברקן וקיבוץ חולדה. רוב המשקאות החריפים של יקבי ברקן מיוצרים בזיכיון חברת סטוק.

החברה סיימה את המחצית הראשונה עם הכנסות של כ-66.5 מיליון שקל והפסד של 4.2 מיליון שקל. בשנת 2003 מכרה החברה בכ-141.3 מיליון שקל והפסידה כ-7.8 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה עומד על כ-49.7 מיליון שקל.

חיזוק טמפו בברים

טמפו היא יצרנית בירות גולדסטאר, מכבי ומשווקת בירות ייבוא שבראשן היינקן, וכן מייצרת ומשווקת את משקאות פפסי, ג'אמפ וסן בנדטו, וסיידר הגליל, מפעל שאותו רכשה אשתקד. לאחרונה נחתם הסכם בין קבוצת בר-בורנשטיין לקבוצת פודהורצר, שבמסגרתו רכשה בר-בורנשטיין את אחזקות פודהורצר (כ-40%) תמורת 60 מיליון שקל.

מבחינת טמפו וברקן, היתרון ברכישה כפול: הסינרגיה בין החברות תביא לחיזוק טמפו בשוק הקר של ברים, בתי מלון ומסעדות (בשילוב מותגי הבירות והיינות), והשימוש במערך ההפצה של טמפו צפוי להגדיל את מכירות יקבי ברקן.

העסקה תבוצע בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, שככל הנראה נתן את אישורו המוקדם לעסקה. *