משכל תובעת את כתר בטענה להפרת זכויות היוצרים בספר "האלכימאי"

טוענת כי לאחר פקיעת הרישיון שניתן לכתר מכרה זו אלפי עותקים של הספר לרשת החנויות צומת ספרים במחירים מוזלים ביותר

משכל הוצאה לאור והפצה הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה נגד כתר הוצאה לאור, בטענה להפרת זכויותיה הבלעדיות להוציא לאור ולהפיץ בשפה העברית את ספרו של הסופר הברזילאי פאולו קואלו, "האלכימאי".

בתביעה נאמר כי לאחר תפוגת הרשיון של כתר הוענקו זכויות ההוצאה לאור וההפצה של הספר לתובעת ע"י הסופר ובעל זכויות יוצרים פאולו קואלו.

על פי התביעה, בינואר 2003 נחתם ההסכם בין משכל לבין קאולו, אולם לאחר פקיעת הרישיון שניתן לכתר מקאולו, בתקופה בה רשאית היתה כתר למכור רק את המלאי הקיים של הספר בכפוף לתשלום תמלוגים, מכרה זו כ-14 אלף עותקים של הספר לרשת החנויות צומת ספרים במחיר של 16 שקל, הנמוך משמעותית מהמחיר בו נמכר הספר על ידה טרם תמה תקופת הרישיון שניתן לה מקואלו.

לטענת משכל, גם לאחר מכן הספר עדיין הופץ בשפה העברית תחת שמה של כתר ונמכר בחנויות. לטענתה, הצפת השוק בכמות עצומה של עותקים במחירים מוזלים ביותר הסב ומסב למשכל נזקים גדולים.

לצורך תשלום אגרה העמידה משכל את תביעתה על 600 אלף שקל. עוד היא מבקשת צו מניעה האוסר על כתר לעשות כל שימוש בספר "האלכימאי", ולהימנע מהוצאות מהפצת הספר וממכירתו. משכל מבקשת עוד, באמצעות עורכת הדין טלי ליבליך, צו המורה לכתר למשוך את כל העותקים של הספר שיצא תחת שמה.

טרם הוגש כתב הגנה (ת.א. 2218/04).

.