יסקל רוצה לחזור למסחר בבורסה: איש העסקים אביחי סטולרו ינשים את החברה ב-8 מיליון שקלים

לחברה חוב של 110 מיליון שקל לפויכטונגר השקעות ממנו תשלם כ-110 אלף דולר בלבד

השם יסקל מזכיר לכם משהו? למי שעדין מנסה לפשפש בדפי הזיכרון הרי שלפני כ-3 שנים נסחרה בבורסה חברת השקעות בשם יסקל שהחזיקה בחברת נדל"ן בשם ע.ר.מ. רעננה ומספר חברות הזנק.

אלא שבאותה עת צפה מעל פני המפה העסקית בישראל קבוצת פלד גבעוני בראשותם של אריה גבעוני, רפי פלד, וטל יגרמן שרכשה באמצעות חברות בורסאיות אחרות את השליטה האפיקטיווית ביסקל.

לא הרבה לאחר מכן התמוטטה קבוצת פלד גבעוני והותירה אחריה חובות ענק כשאחת מהנפגעות הייתה יסקל, שנכנסה להסדר נושים. גם לאחר מימוש כל הנכסים של יסקל היא נותרה עם חוב עצום של 110 מיליון שקל כלפי חברת פויכטונגר השקעות שגם היא נמצאת במצב דומה. אבל, אתמול הודיעה יסקל כי ייתכן שתחזור לחיים.

איש העסקים אביחי סטולרו שהתמודד על רכישת חברת הבנייה אריה את עופר החליט לרכוש את השליטה(75%) בשלד הבורסאי יסקל וזאת בתמורה כוללת של 8 מיליון שקלים. כיצד נקבע המחיר? מכיוון שהחברה כבר אינה נסחרת בבורסה מזה 3 שנים בבורסה הרי שעליה להציג הון עצמי מינימלי בהיקף של 8 מיליון שקלים. תאריך היעד להשלמת העסקה הוא ה-1 לאוקטובר השנה ואם לא תושלם העסקה תימחק החברה מהמסחר בבורסה. במקרה או שלא במקרה הנאמן של יסקל(מלבד עורך הדין עדי בראונשטיין) ושל פויכטונגר השקעות הוא הד"ר שלמה נס שהוא גם הנאמן של חברת אריה את עופר עליה התמודד סטולרו בעבר.

על פי הסדר אמור תישאר לפויכטונגר השקעות, לה חייבת יסקל כ-110 מיליון שקלים, הזכות לתבוע את חובה במידה ויוגשו תביעות מטעמה של יסקל או מטעמה של פויכטונגר השקעות עצמה.