מנכ"ל משרד רוה"מ ומנכ"ל האוצר חויבו להתייצב מחר בביה"ד הארצי לדיון בתוכניות ההבראה ברשויות המקומיות

ביה"ד קיבל את טענת ההסתדרות כי מדובר במחלוקות עקרוניות שמעורבותם של משרד ראש הממשלה והאוצר תועיל ביישובן

מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנכ"ל משרד האוצר חויבו להתייצב מחר (ב`) לדיון בביה"ד הארצי בעניין תוכניות ההבראה ברשויות המקומיות המבקשות לפטר ולקצץ בשכרם של עובדי מערכת החינוך בשלטון המקומי.

השופטת ורדה וירט לבנה דחתה את בקשת המדינה, לפטור את הגעתם של מנכ"ל רוה"מ ומנכ"ל האוצר להופיע בדיון.

המדינה טענה, כי לא יהיה בהשתתפותם של המנכ"לים כדי לתרום לדיון או לייעלו, וזאת כיוון שאת הטיפול של המדינה וגיבוש תוכניות ההבראה לרשויות המקומיות, מוביל מנכ"ל משרד הפנים ונציג אגף התקציבים במשרד האוצר.

ההסתדרות, באמצעות עורכי הדין דורית טנא פריצ`יק ודורון יפת, התנגדו לבקשה, וטענו כי מדובר במחלוקות עקרוניות שמעורבותו של משרד ראש הממשלה תועיל ביישובן, במיוחד על רקע העובדה כי סכן הממונה על השכר במשרד האוצר, אהרון עוזיאלי, אמר בדיון הקודם כי אין בסמכותו לקבל החלטות.

ההסתדרות מציינת כי המנכ"לים המהווים את הדרג הבכיר ביותר, אין הם מוסמכים לקבל החלטות ולהגיע להסכמות ורק אלה יכולים לשים את הקץ למצב האומלל בו נמצאים עשרות אלפי עובדים ברשויות המקומיות. ההסתדרות טוענת כי אין טעם להמשיך ולקיים דיונים באותם דרגים בהם התקיימו אלה בעבר ללא תוצאה.

ההסתדרות מבקשת, על מנת להוציא את העגלה מהבוץ ובהקדם, להשאיר על כנו את זימונו של מנכ"ל רוה"מ ומנכ"ל האוצר.

וירט לבנה קובעת בהחלטתה כי השתתפותם של מנכ"ל משרד רוה"מ ומנכ"ל האוצר יש בה כדי לסייע במציאת מנגנון כולל שיתווה את הדרך לקיום מו"מ בנוגע לתוכניות ההבראה ברשויות המקומיות. אין מקום לדבריה, לפטור את השניים מהשתתפות בדיון מחר. (תיק ס"ק 1013/04).