עו"ד ארז מבקש להמציא התראת פשיטת רגל לעו"ד ידין מכנס

ביהמ"ש חייב את מכנס לשלם לארז 55 אלף שקל, תמורת שירותי ארז להכח-מכבי רמת גן

עו"ד איתן ארז פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להמצאת התראת פשיטת רגל לעו"ד ידין מכנס מתל אביב. נגד מכנס מתנהל בימים אלה הליך פלילי והוא הושעה זמנית באופן חלקי מעריכת דין.

לפני חודש ניתן בבית משפט השלום פסק דין, המחייב את מכנס לשלם לארז 55 אלף שקל, בגין שכר טרחתו עבור שירותיו למועדון הכדורגל הכוח-מכבי רמת גן.

ארז טען בתביעתו, כי התבקש על ידי מכנס, שהיה מנהלה של הקבוצה, להעניק טיפול משפטי בעניין הקפאת ההליכים נגד הקבוצה. בין השניים נחתם הסכם שכר טרחה, לפיו ערב מכנס לתשלום השכר אם הקבוצה לא תעמוד בהתחייבויותיה על-פי הסכם שכר הטרחה .

השופט מנחם קליין קיבל את התביעה ודחה את התביעה שכנגד שהגיש מכנס נגד ארז, בסך של כ-53 אלף שקל, בעילה של פרסום לשון הרע.

קליין ציין בפסק הדין, כי נודף מהתביעה שכנגד ריח של תגובה אימפולסיבית ובלתי מבוססת נגד התביעה העיקרית, וניסיון להוות משקל נגד לתביעה העיקרית.

ארז טוען בבקשה להמציא התראת פשיטת רגל למכנס, כי הלה הודיע לו על כוונתו להגיש ערעור על פסק הדין. אולם בתי המשפט כבר פסקו, כי גם פסק דין שהוגש עליו ערעור, והערעור עדיין תלוי ועומד, ייחשב כפסק דין חלוט לעניין משלוח התראת פשיטת רגל.

לדבריו, הוא אינו מוצא מקום לפתוח בהליכי הוצאה לפועל, מאחר שמכנס הודיע לו שאין ביכולתו לשלם את פסק הדין או את חלקו. (בש"א 19185/04).