הושלמה רכישת השליטה בנחושתן נכסים על ידי נצבא מנחושתן השקעות

בתמורה לכ-21 מיליון שקלים בעבור כ-45% מהון המניות המונפק של נחושתן נכסים; המדובר בהשקעה משמעותית ראשונה בפרויקט בנייה למגורים מצד נצבא

אמש הושלמה עיסקת רכישת השליטה בנחושתן נכסים לנצבא , מידי נחושתן השקעות, בתמורה לתשלום מיידי של 13.632 מיליון שקלים ותשלום נוסף של 7.34 מיליון שקלים, ובסך הכל כ-21 מיליון שקלים.

לפני כחצי שנה נחושתן השקעות , של אורי קויאטק ולוי קושניר, חתמה על הסכם למכירת השליטה בחברה-הבת נחושתן נכסים לידי נצבא ומשה הבא תמורת 45 מיליון שקל וברווח הון של 40 מיליון שקל. כעבור שלושה חודשים נחתם הסכם חדש בין הצדדים, לפיו תמכור נחושתן רק מחצית ממניותיה בחברה-הבת (כ-45% מההון) לנצבא לבדה. נחושתן השקעות מעריכה, כי הרווח הצפוי לה, אם תושלם העסקה, עשוי להסתכם בכ-22 מיליון שקל.

בהסכם בין הצדדים נקבע מנגנון להפחתת התמורה, בין היתר, על בסיס גידול בהתחייבויות נחושתן נכסים מסוף 2003 ועד למועד השלמת העסקה, בניכוי הוצאות מסוימות של נחושתן. נחושתן השקעות העניקה לנצבא אופציה לרכוש את יתרת אחזקותיה בנחושתן נכסים (45%), וזאת ממועד חתימת ההסכם עד תום 6 חודשים מהשלמת העסקה. מחיר המימוש של האופציה הוא כ-21 מיליון שקל.

במעמד חתימת ההסכם במהלך יוני האחרון, נחתם הסכם בעלי מניות בין נחושתן השקעות לנצבא שנכנס לתוקפו במועד השלמת העסקה, אמש. הסכם זה קובע הסדרים בדבר מינוי דירקטורים ע"י הצדדים, וכן הסדרים בדבר זכות סירוב ראשונה וזכות הצטרפות בקשר עם מכירת מניות הצדדים. תוקף ההסכם הוא ל-5 שנים ממועד השלמת העסקה וכל עוד מחזיק כ"א מהצדדים מעל 20% ממניות נחושתן נכסים.

בד בבד עם השלמת העסקה, כפי שפורסם, תעביר נחושתן נכסים לנחושתן השקעות נכסים והתחייבויות מסוימים, הכוללים בעיקר את אחזקותיה במניות חברת מלונות הים התיכון (30%), כנגד שחרור נחושתן נכסים מערבויות שהעמידה לטובת הבנקים בגין התחייבויות חברה זו, בסך של 17.6 מיליון שקל.

ההסכם מותנה בשורה של תנאים מתלים.

העסקה מתבצעת על רקע חובות כבדים של נחושתן השקעות לבנקים הגורמים לה לממש נכסים ובראשם זכויות בפרויקט דירות היוקר "מגדלי נוה צדק" בת"א. עבור נצבא, מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל, מדובר בהשקעה משמעותית ראשונה בפרויקט בנייה למגורים.