2 הרוגים ו-17 פצועים בפיגוע של מחבלת מתאבדת בצומת הגבעה הצרפתית

(עדכון) - עירנות שוטר מג"ב מנעה פיגוע בתוך הטרמפיאדה; גדודי חללי אל-אקצא קיבלו את האחריות לפיגוע

הטרור חזר היום (ד`) אחה"צ לירושלים, לאחר תקופת רגיעה ארוכה יחסית. מחבלת מתאבדת פוצצה את עצמה בכניסה לטרמפיאדה בצומת הגבעה הצרפתית בצפון-מזרח ירושלים, סמוך לביתן השומר. מדיווחים ראשונים עולה, כי שני בני אדם נהרגו ולפחות 17 נפצעו, בהם שניים באורח קשה. הפצועים פונו לארבעה בתי חולים בירושלים. מרבית הפצועים הגיעו לבית החולים הדסה הר הצופים.

מתחקיר ראשוני מתברר, כי עירנותו של שוטר מג"ב, מנעה אסון כבד. על-פי ההערכות, המחבלת תיכננה לפוצץ את עצמה בתוך הטרמפיאדה. אולם, היא לא הצליחה לבצע את זממה, לאחר שככל הנראה, היא עוררה את חשדו של שוטר המג"ב ששמר על הטרמפיאדה ואז היא פוצצה עצמה במקום פתוח, סמוך לתחנת ההסעה בצומת הגבעה הצרפתית.

ארגון גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפתח`, מיהר לקבל על עצמו את האחריות על הפיגוע. בשבועות האחרונים איימו ראשי הארגון בג`נין להוציא אל הפועל פיגועי ראווה, בעקבות חיסול כמה מפעילי הארגון באיזור ג`נין.

ראש החולייה הפועלת בג`נין, זכריא זביידי, הבטיח להוציא לפועל פיגוע בתוך ישראל באופן מיידי. אתמול עצר כח צה"ל במחנה הפליטים ג`נין את אחיו וכמה מבני משפחתו של זביידי ולטענת הפלשתינים, זביידי עצמו הצליח להימלט.

אתמול הועלתה הכוננות לאורך קו התפר, בעקבות התרעה חמה על כוונת מחבלים לבצע פיגוע התאבדות.