בנה"פ: מגמה חיובית בחברה לישראל; החברה נסחרת בדיסקאונט של כ- 14% על שוויה הכלכלי

מותירים המלצת תשואת השוק ומורידים מחיר היעד ל-924 שקלים למניה לעומת מחיר יעד קודם של 940 שקלים

החברה לישראל נהנית בימים אלו מכך שהחברות הנשלטות על ידה נהנות מתוצאות יפות, כגון כיל על רקע הגידול בביקוש לדשנים, וצים על רקע הגאות בתחום הספנות. אומנם גם בז"ן נהנית ממרווחי הזיקוק הגבוהים, אולם מהרבעון שני רווחיה אינם מאוחדים באלו של החברה לישראל ומניית טאואר רק נחבטה לאחרונה למרות כיוונו החיובי של שוק המוליכים למחצה. בנימה זו ובסיכום כי החברה לישראל נמצאת במגמה חיובית, מותירים בבנק הפועלים את המלצתם למניית החברה ללא שינוי ב'תשואת שוק' ומורידים את מחיר היעד ל-924 שקלים למניה, לעומת מחיר יעד קודם של 940 שקלים.

להערכת האנליטסית רקפת אפטר, תוצאות הרבעון השלישי צפויות אף הן להצביע על מגמות אלו באותן חברות, ולהראות על תוצאות כספיות יפות לא רק בהשוואה לרבעון המקביל אלא גם בהשוואה לרבעון קודם, על רקע רווחי ההון הצפויים ממכירת חברת Psinet Europe (בהיקף 200 מיליון שקל) והשפעתו החיובית הצפויה של אלמנט העונתיות בחברות המוחזקות.

עוד מציינים בבנק הפועלים כי נראה כי על רקע הגאות בתחום והביקוש לבתי זיקוק באזור מתבקש מו"מ מחודש בין חברה לישראל למדינה על שווי אחזקתה של החברה לישראל בחברה.

להערכת כלכלני הבנק, החברה נסחרת כיום בדיסקאונט של כ- 14% על שוויה הכלכלי, מעט גבוה לחברה מסוגה, אם כי, עיקר שוויה הנכסי, רווחיותיה ומחיר היעד של החברה נגזרים מאלו של כי"ל. ,אפטר מציינת כי הורדת מחיר היעד נובעת בעיקרה מירידת המחירים בחברת טאואר אשר השפיעה על שווי האחזקה בה.