טרי רומז: הרשות לניירות ערך אינה מוטרדת ממחיקת חברות קטנות מהמסחר

התגובות לניסוי שעורכת הרשות, במסגרתו ניתן לטפל בתשקיפים בהתכתבות במקום בפגישות פנים אל פנים, מעודדות ביותר

רשות ניירות ערך אינה מוטרדת מן האפשרות שחברות קטנות יימחקו מן המסחר בבורסה בתל-אביב לאור דרישות הדיווח שהיא מציבה. כך עולה מדברי יו"ר הרשות, משה טרי, בראיון ל"כרוז" - בטאון איגוד החברות הציבוריות.

טרי נשאל לגבי הרגולציה בשוק ההון, אשר לדעת המראיין מנתבת את החברות הקטנות והבינוניות אל מחוץ למעגל המסחר בבורסה. הוא השיב:

"חברות קטנות סובלות ברוב המקרים מבעיית סחירות חמורה, משיעור אחזקות ציבור נמוך, מריבוי עסקאות עם בעלי עניין, מנטייה למניפולציות על שערי מניותיהן, ומכאן שמחירי ניירות הערך שלהן אינם משקפים את שוויין האמיתי. הנפגע העיקרי ממצב כזה הוא ציבור המשקיעים.

"כל אלה מחייבים רגולציה ופיקוח הדוקים במיוחד, המקשים לעיתים על חברות גדולות ו'נורמטיביות'. יתר על כן: קיים מיתאם ישיר בין קיטון בפרמטרים הללו לבין פגיעה תדמיתית בשמו הטוב של השוק.

"חברה שאינה יכולה לעמוד בדרישות הדיווח, אולי לא ראוי שתיסחר בבורסה. צעדים כמו הקשחת כללי השימור והוספת דיווחים החיוניים למשקיע, נועדו דווקא לעודד את שוק ההון ולהשיב את אמון הציבור בו", אמר.

טרי אמר ל"גלובס" בתגובה, כי הוא מתנגד למסחר במניות חברות קטנות, אלא נקבעו כללים של סחירות ושימור, וחברות שאינן עומדות בכללים - צריכות להימחק, ללא כל קשר לגודלן. עם זאת אישר, כי בין החברות הללו יש לא מעט חברות קטנות.

טרי התייחס גם לניסוי שעורכת הרשות, במסגרתו ניתן לטפל בתשקיפים בהתכתבות במקום בפגישות פנים אל פנים. לדבריו, התגובות לניסוי מעודדות ביותר, אך מאחר שהוא מצוי בעיצומו - לא הרחיב את הדיבור עליו.