מסוק קרב של צה"ל חיסל בטילים שני פעילי חמאס שנסעו במכוניתם במרכז עזה

הפלסטינים: לפחות 47 הרוגים בעימותים עם כוחות צה"ל מירי הקסאם על שדרות ביום רביעי

שני פעילי חמאס נהרגו הערב כאשר מסוק קרב ירה טיל לעבר מכוניתם במרכז העיר עזה. השניים, מהדי מושטה וג'מאל עמריתי, אינם נחשבים בכירים בתנועה אך הם קשורים למערך ייצור רקטות הקסאם ושיגורן.

מסוק ירה לעבר חוליית מניחי מטענים באזור ג'בליה

מוקדם יותר הערב ירה מסוק טיל לעבר חוליה של 3 פלסטינים שניסו להניח מטענים על מנת לפגוע בכוחות צה"ל הפועלים באזור מחנה הפליטים ג'בליה. הפלסטינים מדווחים על הרוג ו-6 פצועים.

סוכל ניסיון פיגוע באזור הרצועה

הבוקר הרג כוח צה"ל 4 פלסטינים חמושים שהתכוונו לבצע פיגוע בשטח ישראל. הם חדרו לישראל מרצועת עזה, סמוך לקיבוץ נחל עוז. המחבלים זוהו כשחצו את גדר המערכת באזור קרני והצליחו להתקדם כמה מאות מטרים בחסות הערפל. הם חוסלו על ידי חיילי הנדסה ומסתערבים של משמר הגבול שהוזעקו למקום. על גופותיהם התגלו כלי נשק ואפודים.

צה"ל תגבר את כוחותיו בצפון הרצועה

במהלך הלילה תגבר צה"ל את כוחותיו בצפון הרצועה. גדוד של לוחמי גולני מתוגבר בטנקים כיתר את בית חנון. החיילים שולטים כעת על כל הכניסות והיציאות מהעיירה. כוחות צה"ל פרושים בכל מרחבי השיגור של רקטות הקסאם, מבית חנון ועד ג'בליה.

הרמטכ"ל: הצבא ערוך לשהייה ממושכת

הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, אמר שהצבא ערוך לשהייה ממושכת באזור, אולם גיוס מילואים אינו עומד על הפרק. שר הביטחון, שאול מופז, אמר שלא מדובר בפעולת נקמה על הרג האזרחים בשדרות, אלא במלחמה נגד הטרור.

הפלסטינים מדווחים על לפחות 47 הרוגים בעימותים עם כוחות צה"ל מאז ירי רקטת הקסאם על שדרות ביום רביעי.