ביהמ"ש המחוזי חייב הבנק לפיתוח התעשייה לממן התיקונים בבית העמודים ב-2.5 מיליון ש'

הבניין במידרחוב נחלת בנימין בתל-אביב; דחה את הצעת כונס הנכסים לאטום את הבניין ולפנותו

בית המשפט המחוזי בת"א חייב בערב החג את הבנק לפיתוח התעשייה לממן את התיקונים בבית העמודים, ברחוב רמב"ם 18-20 בת"א, ב-2.5 מיליון שקל. התיקונים יהיו בקומה העליונה ובחזית הבניין.

בית המשפט דחה את הצעת כונס הנכסים מטעם הבנק לאטום את הבניין ולפנותו, וחייב את הבנק להשלים את התיקונים תוך חודשיים.

נציג חברת בית העמודים, עו"ד אביחי ורדי , אמר היום (א') בתגובה: "משמעות ההחלטה היא, שבית המשפט קיבל את העמדה הבסיסית של החברה, שלפיה ניתן לקדם את הפרויקט". חברת בית העמודים, בבעלות רות שפייזר ושלמה לחי.

בית המשפט מינה בעבר את עו"ד עמית פינס לכונס נכסים זמני על הבניין, בגין חובות גדולים לבנק פיתוח התעשייה. הבניין הוא בית לשימור, המהווה חלק מפרויקט המידרחוב של נחלת בנימין, והוא מתוכנן להיות מלון סוויטות בת 27 יחידות. הבעלים והעירייה הגישו חוות דעת, שלפיהן יש לבצע בדחיפות תיקונים בהיקף ניכר בבניין כדי למנוע סכנה לציבור מהתמוטטותו.

פינס הודיע לבית המשפט, כי אין בקופת הכינוס די כסף כדי לבצע את התיקונים ולכן הציע לאטום את הבניין ולפנות את יושביו. הבנק הודיע, כי לדעתו, אין מקום שיממן את התיקונים אם הנכס במצב של כינוס זמני, וכי הוא מציע שחברת בית העמודים תממן את התיקונים.

השופטת דנה קרת-מאיר כתבה בהחלטתה: "אחרי שבית המשפט מינה כונס, על פי בקשת הבנק, הרי אין ספק שהחובה לשמור על המבנה ועל שלום הציבור מוטלת על הבנק. אם הבנק אינו יכול או רוצה לשמור למלא את החובה לשמור על הנכס, הוא יכול להחזירו לבעלים, וכך גם להעביר ממנו את האחריות".

(פש"ר 1980/03).