מונה כונס נכסים זמני לחברת פרוסיד

לטענת בנק הפועלים, החברה חייבת לו כ-1.24 מיליון שקל, ולמרות דרישות חוזרות ונשנות לא שילמה את סכום החוב או כל חלק ממנו

לבקשת בנק הפועלים מינה בית המשפט המחוזי בת"א את עו"ד דותן צור לתפקיד כונס נכסים זמני לחברת פרוסיד מכפר סבא.

בראשית אוגוסט השנה הגיש הבנק לבית המשפט בקשה למנות לחברה כונס נכסים זמני במעמד צד אחד. הבנק טען כי החברה חייבת לו כ-1.24 מיליון שקל (נכון ליולי 2004), ולמרות דרישות חוזרות ונשנות לא שילמה החברה את סכום החוב או כל חלק ממנו.

בית המשפט הורה להעביר את הבקשה לתגובתה של החברה. החברה הגיבה לבקשה באמצעות מנהלה ובעליה, אבנר פרקש מרחובות, שטען כי צו כינוס נכסים יביא להתמוטטות החברה ולפרוקה.

בהחלטתה של השופטת דניה קרת מאיר למנות לחברה כונס נכסים זמני נאמר, כי זו הגישה תגובה לבקשה באמצעות מנהל, ובתגובה אין כל כפירה בעצם החוב, ולאור העובדה כי החברה אינה מנהלת יותר עסקים בכתובתה הרשומה, יש מקום למנות לה כונס נכסים זמני על מנת לבדוק את מהות עסקיה.

חברת פרוסיד נוסדה באוגוסט 1995 והתמחתה בייזום, תכנון והפקה של מוצרים בתחום האלקטרו-אופטיקה והאופטו-מכניקה. בין המוצרים פרי פיתוחה: מצלמת יום ולילה פריסקופ אישי מתקפל ומסעף אופטי לטנק. במקביל ספקה החברה ללקוחות אחרים עבודה בפרויקטים שונים, ביניהם, מערכת צילום לניתוחים ומערכת תצפית לרכבות. המוצרים שתכננה החברה עומדים בחזית הטכנולוגיה בארץ, וחברות כמו אל אופ, התעשייה האווירית ורפאל ניצלו את היכולת של החברה בתחום של האופטיקה, המכניקה והאלקטרוניקה, למוצרים חדשים ומתחדשים.

החברה נכנסה למסגרת של האיחוד האירופי על ידי פרויקט שהיא עצמה יזמה בתחום הרכבות. בין היתר פנתה רכבת ישראל לחברה לקבלת פתרון של התרעה לרכבות לפני מחסומים. פרויקטים נוספים בהם היתה החברה מעורבת הם: ארנק מגנטי - מוצר לשימור המידע על גבי כרטיס אשראי או כרטיס מגנטי ומצלמות על יאכטות פרטיות. (תיק פש"ר 1834/04).