מד"א מערערת על פסה"ד של בימ"ש השלום שחייב אותה לפעול לגבייה דרך חוק המיסים

לדברי מד"א, היא עלולה להישאר ללא דרך כלשהי לגביית תשלום עבור שירותים שהעניקה לאחר מארס 2003

מד"א הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור על פסק דינו של שופט בית משפט השלום, ד"ר אחיקם סטולר, שהחליט למחוק על הסף את תביעתה נגד דוד וענת עזרא. סטולר קבע, שמד"א עשתה שימוש לרעה בהליכי משפט בכך שלא פעל לגביית החוב על-פי פקודת המיסים, אלא בדרך של גבייה אזרחית.

בית המשפט קבע, כי בכך העמיסה מד"א הוצאות ניכרות על הנתבעים, באופן שחוב בסך של 355 שקל מינואר 1999, תפח ל-441 שקל בעת הגשת התביעה בינואר שנה 2004, ובתוספת סכום האגרה והוצאות שכר טרחת עו"ד לסכום של 783 שקל.

התביעה הוגשה על ידי מד"א בגין שירות-פינוי באמבולנס מהעיר מודיעין לבית החולים תל השומר. מד"א ביקשה להשית על הנתבעים את ההוצאות הנוספות, אולם בית המשפטי קבע, כי היה על מד"א לפעול לפי פקודת המיסים (גבייה) ולא בדרך של הגשת תביעה. אשר על כן החליט סטולר למחוק את התביעה על הסף ולחייב את מד"א בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקל.

מד"א טוענת בערעור, כי בית משפט השלום טעה בקובעו שהיה עליו לגבות את החוב באמצעות פקודת המיסים. לקביעות אלה עלולות להיות משמעויות מרחיקות לכת והרות אסון בכל הנוגע לסמכות של מד"א לגבות תשלומים עבור שירותים שסיפק לאחר מארס 2003. במועד זה נכנס לתוקף סעיף 7 א` לחוק מד"א, הקובע שעל מד"א לפעול לפי פקודת המיסים, עד כדי מצב בו למד"א אין דרך כלשהי לגביית תשלומים המגיעים לה בגין שירותים שסיפקה ומספקת על-פי החוק.

לדברי מד"א, היא עלולה להישאר ללא דרך כלשהי לגביית תשלום עבור שירותים שהוא העניק לאחר מארס 2003. שכן עד לקביעת שיעור האגרה לא ידעה מד"א מהם הסכומים שעליו לגבות, וכל גבייה שתבצע לפי סעיף 7 א` תהיה גבייה שלא כדין. זאת ועוד, מד"א תהיה חשופה לתביעות ייצוגיות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, והדבר יגרום בהכרח להתמוטטותה הכלכלית המוחלטת. (ע.א 3240/04).