נדחתה בקשת תדיראן מערכות אלקטרוניות לצו זמני נגד רכבת ישראל

החברה עומדת על תביעתה נגד פסילתה במכרז למיגון אלקטרוני של מסילות הרכבת

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשתה של תדיראן מערכות אלקטרוניות להוציא צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, האוסר על רכבת ישראל למנוע מתדיראן להמשיך ולהתמודד במכרז שפרסמה בפברואר למיגון אלקטרוני של מסילות רכבת ישראל נגד איומי טרור. לחילופין ביקשה תדיראן צו המורה על הקפאת הליכי המכרז.

השופט יהודה זפט ציין בהחלטתו, כי אין עילה להתערבותו בהחלטת ועדת המכרזים. בנוסף, ההחלטה לפסול את הצעת המבקשת נמסרה לה ביום 11.8.04, ונראה כי העתירה לוקה בשיהוי.

זפט ביקש מתדיראן להודיע אם היא עומדת על בקשתה, וזו הודיעה כי היא עומדת על כל הנטען והמבוקש בבקשתה. בתיק העיקרי מבקשת תדיראן מבית המשפט להורות על ביטול פסילת הצעתה מלהשתתף במכרז.

בפנייה לבית המשפט טענה תדיראן מערכות אלקטרוניות, באמצעות עוה"ד לילי דורון, גיל חגי ויניב קליינבלט, כי ועדת המכרזים שגתה בהחלטתה לפסול את הצעתה מלהשתתף בשלב השני של המכרז, שלב הניסוי של המערכת המוצעת. הוועדה נימקה החלטתה בכך שהמבקשת לא הציגה ניסיון כנדרש בתנאי המכרז.

לדברי תדיראן, פסילתה תסב נזק לרכבת ולציבור כולו, מאחר שלתדיראן יש טכנולוגיה ייחודית וחדשנית בתחום נשוא המכרז.

בבקשה נאמר עוד, כי למכרז הוגש חמש הצעות בלבד, לרבות הצעת תדיראן. לאחר פסילת המבקשת וחברה נוספת, נותרו במכרז שלוש חברות בלבד. מדובר במכרז בהיקף גדול מאוד, שחולק על ידי הרכבת לשלושה שלבים. בתום שלב הניסוי המבוקר אמורים המציעים לתת הצעה כספית, אשר תשוקלל עם תוצאות המערכת בניסוי המבוקר.

לפי המכרז, מדובר במערכת מיגון מסילות חדשנית וניסיונית, אשר כמותה לא הותקנה בעבר ברכבת ישראל ובעולם כולו. מערכת המיגון מיועדת לגלות, בין היתר, הנחת מטען חומר נפץ על המסילה עצמה ומטעני צד לאורך המסילה. (עת"מ 2631/04).