פשרה עם מבטחים תאפשר להסתדרות למכור זכויותיה במבנה ברמת גן

עם זאת, הסכם הפשרה אינו מסיים את הסכסוך הנוגע לזכויותיה של מבטחים במבנה

קופת הגמל מבטחים וההסתדרות חתמו על הסכם פשרה בנוגע לסכסוך שנתגלע ביניהם בקשר לבית מועצת הפועלים בפינת הרחובות קריניצי-הרצל ברמת גן.

באוגוסט השנה ביקשה מבטחים מבית המשפט לאסור זמנית על ההסתדרות למכור את הנכס. לטענתה, היא הבעלים של חלק מהזכויות בנכס והבעלים של זכויות חזקה ושימוש בלעדיות במשרדיה בנכס, בשטח של 246 מ"ר. עוד טענה, כי הנכס הוא אחד מיותר מ-35 נכסים, שהשתתפה בהקמתם.

בתגובה טענה ההסתדרות, כי מבטחים מעוניינת להשתלט על הנכס אותו קיבלה בעבר לשימושה, בהיותה גוף מסונף של ההסתדרות, וכי למבטחים אין כל זכויות קנייניות בנכס.

עוד טענה ההסתדרות, כי הנכס כבר נמכר תמורת 2.16 מיליון דולר וגם אם מבטחים תזכה בתביעה, ההסתדרות תהיה מחויבת לשלם לה 62 אלף דולר, בהתחשב בזכויותיה הנטענות בנכס (5.73%).

עתה הודיעו הצדדים לבית המשפט, כי הגיעו להסכם פשרה, לפיו מבטחים לא תתנגד למכירת הזכויות (50%) של ההסתדרות בנכס לצדדים שלישיים. בנוסף, ההסתדרות תעביר עד ל-16.10.04 עותק מהחוזה למכירת זכויותיה בנכס לידי מבטחים.

עוד נקבע בהסכם, כי 5.73% מתשלום התמורה יופקד בחשבון נאמנות וזכותם של הצדדים לכספים שיופקדו בחשבון הנאמנות ייקבע בהתאם לפסק דין חלוט, שיינתן בתביעה העיקרית.

בהסכם נקבע עוד, כי מבטחים תתפנה מהנכס לא יאוחר מתום שבעה חודשים מיום מתן תוקף של החלטה להסכם הפשרה.

עוד נקבע, כי אין בהסכם כדי לגרוע מטענות הצדדים ביחס לזכויות בנכס, בכלל זה מזכותה של מבטחים לטעון כי החלק בתמורה לו היא זכאית גדול מ-5.73% ומזכות ההסתדרות לטעון, כי מבטחים אינה זכאית לחלק כלשהו מהתמורה או שחלקה בתמורה צריך להיות נמוך יותר.

לדברי הצדדים, הסכם הפשרה מייתר את הצורך לקיים דיון בבקשה לסעדים זמניים. (ת.א. 2089/04).