ביהמ"ש: חברת לייש שיווק חלב הוציאה חשבונות פיקטיביות על עבודות הרחבה ברפת

דחה ערעור החברה להכיר במס התשומות שקיזזה בחשבוניות שהוצאו לה עבור העבודות

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יוסף אלון, דחה את ערעורה של חברת לייש שיווק חלב נגד מע"מ, להכיר במס התשומות שקיזזה בחשבוניות שהוצאו לה. זאת, לאחר שקבע, כי מדובר בחשבוניות מופרכות ומנופחות.

חברת לייש שיווק חלב הרחיבה בשנים האחרונות את מבנה הרפת שלה, ובדו"חותיה התקופתיים למע"מ היא קיזזה במס עסקאותיה כמס תשומות את הסכומים שפורטו בחשבוניות שהוציאה לה חברת ת.ליאן עבור עבודות ההרחבה. על-פי החשבונות, הסכום המצטבר של העבודות היה 3.2 מיליון שקל, ומס התשומות שקיזזה החברה בגינן עמד על 550 אלף שקל.

בשומות שהוציא מע"מ לחברה בוטלו כל קיזוזי המס, שכן לטענת מע"מ, אותן חשבוניות הוצאו שלא כדין. החברה הגישה השגה למע"מ על ההחלטה, ובעקבות זאת עירערה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בבית המשפט נטען, כי עבודות ההרחבה ברפת בוצעו במסגרת הרפורמה בענף החלב שביקשה לעודד את הרחבת משקי החלב, ובהם נקבעו החזרים להם יהיו זכאים בעלי רפתות שיבצעו את ההרחבה.

מע"מ טען, כי מדובר בהתקשרות פיקטיבית, שכן חברת ת.ליאן היתה רק כיסוי לחברת לייש. לדבריו, ליאן לא ביצעה את העבודות בפועל, לא העסיקה עובדים ולא קיבלה תשלומים כלשהם.

עוד נטען, כי משידע בעל חברת לייש, יוסף שמחוני, כי אם קבלן חיצוני יבצע את עבודות ההרחבה הוא יקבל מענקים גדולים יותר - הוא סיכם עם בעל חברת ליאן שהיא תהווה חברת קש, כאשר את העבודות בפועל ביצע שמחוני עצמו.

בהחלטתו לדחות את הערעור קבע אלון, כי מע"מ אכן צדק במסקנתו שמדובר בחשבוניות פיקטיביות, וכי ליאן לא ביצעה כל עבודות הרחבה ברפת וכל הכספים הועברו לידי שמחוני, ואילו בעל חברת ליאן לא קיבל מאומה. אלון הוסיף, כי שמחוני ניפח בכוונה את סכומי העבודות ב-30%. הוא חייב את חברת לייש בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל.