ארה"ב הטילה וטו על הצעת החלטה במועצת הביטחון בגנות פעולת צה"ל בעזה

שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון דאנפורת, אמר בנאום במועצה, כי נוסח הצעת החלטה היה "מעוקם וחד-צדדי" ולפיכך חסר אמינות

ארה"ב הטילה אמש (ג') וטו במועצת הביטחון על הצעת החלטה אלג'יראית בגנות פעולת צה"ל בעזה.

שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון דאנפורת, אמר בנאום במועצה, כי נוסח הצעת החלטה היה "מעוקם וחד-צדדי" ולפיכך חסר אמינות.

"לארה"ב אין בעיה עם מילים קשות, אך רק בתנאי שהן מדויקות ושהנוסח מאוזן", אמר השגריר. "הצעת ההחלטה אינה מזכירה 200 רקטות (טילי קאסם--- ר.ד.) שנורו רק השנה. היא אינה מזכירה שני ילדים ישראליים קטנים ששיחקו בחוץ בשבוע שעבר כאשר טיל ריסק את גופיהם הצעירים".

זה היה הווטו ה-80 שהטילה ארה"ב במועצת הביטחון ב-59 שנות או"ם. כ-30 מהצבעות הווטו כוונו להצעות החלטה הקשורות בסכסוך הישראלי פלשתיני.

11 מדינות הצביעו בעד ההחלטה: סין, רוסיה, צרפת, ספרד, אנגולה, צ'ילה, אלג'יריה, פקיסטאן, הפיליפינים, ברזיל ובנין. בריטניה, גרמניה ורומניה נמנעו, בעקבות פעילות דיפלומטית קדחתנית של משרד החוץ בירושלים.

בנוסח הצעת ההחלטה שיזמה אלג'יר נאמר: "מועצת הביטחון מביעה דאגה עמוקה מהידרדרות המצב בשטחים הכבושים שבידי ישראל. היא מגנה את הכיבוש הצבאי רחב הידיים בצפון רצועת עזה ובג'בליה, שחולל מספר נפגעים גדול וגם להידרדרות במצב ההומניטרי. המועצה קוראת לישראל הכובשת להפסיק את כל פעולותיה בצפון רצועת עזה, לסגת מהאזור ולאפשר לאנשי או"ם לבצע פעולות הומניטריות".

שגריר ישראל באו"ם, דן גילרמן, אמר, כי "ההנהגה הפלשתינית המרושעת" אחראית למצב בעזה. "אלמלא התנהלותה הטרגית והחלטתה להעדיף טרור על הסדר, לעם הפלשתיני היתה כבר מזמן מדינה משלו".