צו מניעה זמני נגד יבוא ושיווק מכונות גילוח ממוחזרות תחת סימן המסחר פיליפס

בית המשפט הורה למשיבים לאסוף את כל המכונות הממוחזרות ששווקו על ידם

לבקשת פיליפס הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, האוסר חברות לייבא ולשווק מכונות גילוח ממוחזרות מתוצרת פיליפס, כאשר עובדת היות המכונה הממוחזרת אינה מצוינת באופן הגלוי לעין הצרכן.

הצו הוצא נגד האחים אילן ואליהו אסקוגידו, הבעלים של בתי עסק אילן אס יבוא ושיווק אלקטרוניקה ואלי אלקטרוניקה יבוא ושיווק; על דורון סופר, הבעלים של חברת סייל איי.אל העוסקת בשיווק מוצרי אלקטרוניקה, ועל אוני קורנבליט-ממן, הבעלים של בית עסק הפועל תחת השמות רכטמן יבוא ושיווק וקורנבליט-ממן אוני מחיפה.

השופט יהודה זפט הורה למשיבים לאסוף את כל המכונות הממוחזרות ששווקו על ידם, ואף מינה את באי-כוחה של פיליפס ממשרד ש. הורביץ ושות` לתפקיד כונסי נכסים המוסמכים לתפוס את המכונות הממוחזרות.

בפנייתה לבית המשפט טענה פיליפס, כי המכונות הממוחזרות משווקות על ידי המשיבים גם תחת הסימן המפורסם פיליפס, המזוהה בישראל ובעולם עם מכונות חדשות בלבד.

לדברי פיליפס, מכונות הגילוח הממוחזרות משווקות על ידי המשיבים לאחר שהקופסאות המקוריות, בהן הן משווקות בארה"ב, עוברות שינוי שמטרתו להסוות את העובדה שמדובר במכונות ממוחזרות. וזאת, כדי ליצור את הרושם כאילו מדובר במכונות פיליפס חדשות.

עוד נטען, כי המשיבים אף אינם טורחים לציין על גבי האריזות פרטים שחובה לציינם לפי הוראות חוק הגנת הצרכן, ובכלל זה שמדובר במכונות מחודשות המשווקות כמכונות חדשות לכל דבר ועניין.

לדברי פיליפס, היקף המכירות של מכונות פיליפס בישראל מסתכם בשלוש השנים האחרונות בממוצע של 75 יחידות בשנה.

פיליפס הדגישה בפנייתה לבית המשפט את הדחיפות במתן הצווים הזמניים המבוקשים על ידה במעמד צד אחד, אשר נועדו לעצור ולמנוע הונאה חמורה של ציבור הצרכנים, שמבוצעת על ידי המשיבים, תוך הפרה בוטה של הוראות הדין בנוגע להגנת הצרכנים והפרה של זכויותיה. (ת.א 2320/04).