עיקול זמני עד ל-130 מיליון שקל על נכסי סוחר הקרקעות בשטחים שמואל עינב

לדברי המבקשות, עינב הפר את ההסכמים עימן וטען שאין בידו להשיב את כספן, אך לאחרונה התברר כי מדובר בטענות שווא

ביהמ"ש המחוזי בת"א הורה להטיל עיקול זמני עד לסכום של 130 מיליון שקל על נכסיו של סוחר הקרקעות בשטחים, שמואל עינב, מסביון.

העיקול הוטל בין היתר על כספים וזכויות המגיעים לעינב מחפציבה חברה לבניין עבודות ופיתוח מירושלים, מחברות דניה סיבוס ולידר קומפני, ומהבנקים.

הבקשה למתן צו העיקול הזמני, במעמד צד אחד, הוגשה ע"י חברות בינוי פיתוח ארץ ישראל (רמת קדרון), אלכסנדר`ס דירות מפוארות (לשעבר משה ויגאל גינדי בוני ערים), ובנייני מ.י. גינדי הנדסה ופיתוח.

תוקף העיקולים התבקש עד למתן פסק הדין בתביעת הבוררות שהגישו המבקשות נגד עינב. התביעות מורכבת מתביעה להשבת כספים בגינם לא ניתנה להן כל תמורה - 32 מיליון שקל, וכן הפסדי רווח - 91 מיליון שקל.

לטענתן, במסגרת הסכמים בין הצדדים מ-1983 רכשו מהמשיב מקרקעין במקומות שונים ביהודה ושומרון. לטענתן, עינב הפר את ההסכמים עימן באורח יסודי ולמעט חלקים קטנים מהמקרקעין, העביר להן חלקים קטנים בלבד.

בבקשת העיקול נאמר, כי לאורך כל השנים מאז נכרתו ההסכמים, טען המשיב כי אין בידו להשיב למבקשות את כספן, ואילו לאחרונה התברר כי המדובר בטענות שווא ומצגים בלתי נכונים.

לטענתן, עינב מבצע עסקאות נדל"ן בהיקף ענקי ובסכומים גבוהים ביותר, וקיים חשש כי הוא יבריח את נכסיו דבר שיכביד על מימוש פסק הדין.

במקביל הגישו המבקשות בקשה לביהמ"ש למנות בורר בסכסוך בינן לבין המשיב. (בש"א 20413/04).