מחריף הקרב על כיבוש מנצ`סטר יונייטד: רוכש נוסף נכנס לתמונה

המימון לעסקה עשוי להגיע מבנק HSBC שהאריס שימש בו בעברו כמנהל ההשקעות

קית` האריס, יו"ר חברת הברוקרים `סימור פירס` ואוהד יונייטד מילדות מארגן קבוצה שתתמודד על רכישת המועדון. האריס מקווה לשכנע את צמד האירים, ג`יי. פי. מק`מנוס וג`ון מגנייר למכור לו את ה-28.9% שלהם וע"י כך לבלום את ניסיון ההשתלטות של גלייזר שמחזיק כיום ב-19% ממניות המועדון. האריס, שכיהן גם כיו"ר ההתאחדות באנגליה, מקווה שהאוהדים שאוחזים יחדיו ב-17% ממניות המועדון יצטרפו אליו.

המימון לעסקה עשוי להגיע מבנק HSBC שהאריס שימש בו בעברו כמנהל ההשקעות ואף ייעץ בזמנו למיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ` בטרם רכש את צ`לסי.

הידיעה על נסיונו של האריס מגיעה לאחר ידיעות ממחנה גלייזר שהוא מתקרב לעיסקה עם האירים על פי שווי של 3 ליש"ט למניה. המניה נסחרת כיום סביב 273 פני למניה והאירים אספו את רוב המניות במחיר ממוצע של 180 פני למניה. מכירה במחיר הנוכחי תבטיח לאירים רווח של כ-70 מיליון ליש"ט (125 מיליון דולר). אם האריס יצליח לגייס כספים המחיר אף עשוי לעלות.

גלייזר שכר את שרותיו של בנק ההשקעות, האמריקני ג`יי. פי. מורגן, שהתבקש לגייס כ-400 מיליון ליש"ט (715 מילון דולר) למימון הרכישה.

על-פי המתוכנן, גלייזר מתעתד להחליף את יו"ר היונייטד הנוכחי, סיר רוי גרדנר, בבנו ג`ואל גלייזר, שיכהן כיו"ר המועדון. לעומת זאת, המנכ"ל דויד גיל והמנג`ר סיר אלכס פרגוסון יתבקשו להישאר. משפחת גלייזר מתכננת גם להקים פורום שיכלול את האוהדים וייתן להם אפשרות לתרום לקבלת ההחלטות במועדון.

האמריקנים מנסים כעת לשווק לאוהדים את הבן, ג`ואל גלייזר, כאוהד כדורגל אנגלי. "הוא צפה במשחקים של היונייטד באוניברסיטה, חברו לחדר היה אנגלי אוהד שרוף של טוטנהאם" מסרו יועצים מטעמו.

בינתיים, ממשיכה המניה לעלות. מחיר סגירה ביום שישי בתום המסחר עמד על 273 פני ,עלייה של 6% מאז הידיעות על פנייה ראשונית של גלייזר.