התעשיינים ידונו עם האוצר על שינויים בחוק לעידוד השקעות הון

התעשיינים דורשים בנוסף לשינויים בחוק ההשקעות החדש המוצע, כי המדינה תדאג מיידית לבעיית האבטלה, באמצעות מסלול תעסוקה מעוגן בחוק

ביום ראשון הקרוב ייפגשו נציגי התאחדות התעשיינים, בראשות הנשיא עודד טירה, עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, מנכ"ל התמ"ת, רענן דינור, הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, וככל הנראה גם עם ראש אגף המיסים המאוחד, איתן רוב, לדיון בשינויים משמעותיים בחוק לעידוד השקעות הון. כך נודע ל"גלובס".

זאת, בעקבות פגישה שהתקיימה בערב חג הסוכות בין שר האוצר, בנימין נתניהו, לבין טירה.

טירה אמר בתגובה: "אני מברך על כך שהממשלה רוצה לעשות חוק עידוד השקעות הון שבעקבותיו ירצה המגזר העסקי להשקיע בארץ וימשוך משקיעים זרים. שינויים משמעותיים בחוק, לצד יציבות בפעילות המשק, בתנאי שיהיה שקט תעשייתי ולא יושבתו הנמלים, החשמל, המים, הדלק והמכס, יאפשרו לישראל צמיחה ממשית בהשקעות".

לדברי טירה, "אנחנו יודעים מה צריכים המשקיעים כדי שהגישה תהיה אטרקטיבית ולא תביא להוצאת השקעות ישראליות לחו"ל ולוויתור על השקעות זרות בישראל, והעדפת מדינות אחרות עליה".

טירה, שהוא מנכ"ל פניציה אמריקה-ישראל שבבעלות המשקיע היהודי-אמריקני ביל דווידסון, אמר עוד, כי "החוק צריך לעבור שיפורים ניכרים כדי שיהפוך אטרקטיבי. ישראל נמצאת בנחיתות משמעותית באטרקטיביות שלה כלפי משקיעים ישראלים וזרים, מהטעם שהיא נמצאת תחת איום מתמיד של טרור ושל חוסר יציבות".

עם זאת, הוסיף טירה, "משקיעים מוכנים לקחת סיכונים, כשהם רואים שיש הזדמנות, כאשר מפתים אותם לבוא וכשהם רואים שחרף הטרור תהיה להם תשואה טובה על ההשקעה שלהם.

"כך נהגו משקיעים במדינות מתפתחות שהיו עדיין תחת שלטון טוטליטרי ובמדינות מזרח-אירופה, כשהן עדיין היו על סף הבולשביזם, שהשקיעו מתוך תקווה שבהמשך המצב ישתנה ומתוך פיתוי כלכלי גדול".

טירה הוסיף, כי "חוק עידוד השקעות הון כזה צריך לעשות בישראל, כאשר חלק גדול מהסיכון צריך להילקח ע"י הממשלה, בעת ביצוע ההשקעה".

התעשיינים דורשים בנוסף לשינויים בחוק ההשקעות החדש המוצע, בהם הורדת סף ההשקעה הזכאית ושינויים במסלולי המס והמגה להשקעות גדולות במיוחד, כי המדינה תדאג מיידית לבעיית האבטלה, באמצעות מסלול תעסוקה מעוגן בחוק. זאת, בניגוד למסלול המוצע של סובסידיות למפעלים עתירי כוח אדם, שיפעל ככלי סיוע חיצוני של התמ"ת, לשנת תקציב אחת.

לדברי טירה, "מדינת ישראל צריכה לסייע לתעסוקה כפי שנוהגות כל מדינות המערב שיודעות שהן בתחרות קשה עם המזרח הרחוק על עלויות כוח אדם. העסקת עובדים היא פרמטר חשוב בעידוד השקעות ולצורך זה צריך מסלול תעסוקה מעוגן חוקית, שישדר יציבות, כי משקיעים לא יכולים לפעול בלעדיה".

עם זאת תומך טירה בסיוע לתעסוקה אשר יהיה חייב לקחת בחשבון שהמפעל שמוקם יהיה רווחי ותחרותי גם בעתיד.