אקויטל נפרדת משותפות חיפושי הנפט מודיעין

מכרה השותפות לחברת נס אנרגיה במיליון שקל

קובי מימון נפרד משותפות חיפושי הנפט מודיעין. חברת אקויטל, שנשלטת על ידי יואל ויחק - שתיהן מקבוצת מימון, מכרה את החברה-הבת אקויטל ניהול 1, לחברת נס אנרגיה (Ness energy) תמורת מיליון שקל במזומן. בנוסף, תקבל אקויטל מניות של נס אנרגיה, שנסחרת בנאסד"ק (ברשימת ה-small cap) תחת הסימול NESS.ob, בשווי של כחצי מיליון שקל. התמורה כולה (1.5 מיליון שקל) תירשם כרווח הון בדו"חות אקויטל לרבעון הרביעי.

אקויטל ניהול, החברה שנמכרה, היא בעלת השליטה (90%) במודיעין אנרגיה ניהול - השותף הכללי בשותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין. נכון לתום המחצית הראשונה של השנה, לשותפות הייתה יתרת מזומנים של כ-1.75 מיליון שקל, והון עצמי של 1.6 מיליון שקל.

מודיעין שותפה היום בשתי זכויות לחיפושי נפט וגז: רישיון מרין דרום (10%), ובחזקת מד אשדוד (שכוללת את הקידוח ניר 2). בשני נכסי החיפושים מתבצעים כיום קידוחים למציאת גז בשותפות עם ישראמקו - שותפות חיפושים נוספת שנשלטת גם היא על ידי קבוצת קובי מימון.

הרוכשת, נס אנרגיה, מנהלת מספר חיפושי נפט וגז בטקסס, וכן במזרח התיכון (בעיקר בישראל). בבעלות החברה מצבורי נפט בגז בהיקף מוכח של 12.3 מיליון רגל מעוקב, נכון לסוף 2003. עם זאת, במחצית הראשונה של השנה היא הפסידה 884 אלף דולר, בהמשך להפסד של 2.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.