בנה"פ יאפשר לראשונה קיזוז של יתרות הזכות מיתרות החובה בעו"ש

מטרת התוכנית היא לאפשר ללקוחות שעומדים בחלק מן החודש בחובה ובחלקו האחר בזכות להפחית את התשלום הריבית עבור יתרות החובה בעו"ש

בנק הפועלים הודיע היום (ד') על מה שהוא מכנה "שלב חדש במהפכת העו"ש של הבנק". מדובר בתוכנית שתושק בתחילת נובמבר, שבמסגרתה יקזזו יתרות הזכות את יתרות החובה בחשבונות העו"ש של הלקוחות על בסיס חודשי, מה שעשוי להפחית את תשלום ריבית החובה ללקוחות שיצטרפו לשיטה.

ההצטרפות לשיטת "עו"ש מקזז" תהיה ביוזמת הלקוח, והיא כרוכה בתשלום עמלה של 20 שקל בחודש. בנוסף, ניתן להצטרף לשיטה באמצעות חמישה מסלולים חדשים שנוספו לחמשת המסלולים שכבר קיימים בבנק, אז תעלה ההצטרפות 10-3 שקלים לחודש.

לקוחות שיצטרפו למסלולים המקזזים ייהנו מצבירה של יתרות הזכות שלהם במהלך החודש, וקיזוז אוטומטי שלהן מיתרות החובה שנרשמו בחשבון במהלך החודש. הקיזוז יקטין את יתרת החובה שעליה יחויב הלקוח בריבית. התוכנית עשויה להקנות ללקוח אוברדראפט ללא תשלום ריבית, וזאת במקרים שבהם היו הלקוחות ביתרת זכות מצטברת הגבוהה מיתרת החובה המצטברת.

לדברי מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, "מ-1 בנובמבר גם לפלוס בחשבון העו"ש יש ערך. רוב הלקוחות נמצאים בחלק מימי החודש ביתרת זכות ובחלקו אחר בחובה. הקיזוז האוטומטי יכול לחסוך ללקוח כסף רב".

לדברי המשנה למנכ"ל הבנק וראש החטיבה הקמעונאית, ציון קינן, תוכנית הקיזוזים מהווה המשך למהלך האסטרטגי המקיף של הבנק שהחל בשיטת המסלולים. קינן אמר ל"גלובס", כי עד עתה הצטרפו לשיטת המסלולים שהושקה לפני כשנה כ-500 אלף לקוחות. להערכתו,עד סוף השנה יגיע המספר ל-600 אלף.

קינן הוסיף, כי פוטנציאל הלקוחות אשר יכולים להצטרף לשיטת המסלולים של הבנק עומד על כ-900 אלף, והגעה ליעד של למעלה מ-50% תוך פרק זמן כה קצר נחשבת בבנק להצלחה גדולה.

לגבי תוכנית "עו"ש מקזז" יצוין, כי בבנק המזרחי קיימת תוכנית דומה כבר משנת 1999 - "אוברדראפט בלי ריבית". בניגוד לבנק הפועלים, ההצטרפות לתוכנית של המזרחי אינה כרוכה בתשלום, אך היא אפשרית רק ללקוחות שמעבירים לחשבון משכורת בגובה 7,000 שקל ליחיד לפחות או 10,000 שקל לזוג לפחות.

גם בנק איגוד פתח לאחרונה במבצע, שבמסגרתו הוא משלם ריבית על יתרות זכות בשיעור של 4% לשנה.