צבר הזמנות בהיקף 21 מיליון שקל, למפעל החלבון המתקדם סויפרוטק של שמן

מנכ"ל שמן תעשיות, בועז צפריר, צופה שמכירות סויפרוטק יגיעו ברבעון להיקף יותר מ-15 מיליון שקל ולהיקף כ-100 מיליון שקל, ב-2005

חברת שמן תעשיות דיווחה היום על צבר הזמנות בהיקף 21 מיליון שקל, למפעל החלבון המתקדם סויפרוטק של החברה, לרוסיה ולמזרח הרחוק. המפעל נחנך לפני כשנה בהשקעה של כ- 100 מיליון שקל.

מנכ"ל שמן תעשיות, בועז צפריר, שיסיים תפקידו בתחילת החודש הבא, אמר כי העסקאות משקפות את מאמצי השיווק של החברה בחו"ל. בעקבות זאת אמר כי הוא צופה שמכירות סויפרוטק יגיעו ברבעון להיקף יותר מ-15 מיליון שקל ולהיקף כ-100 מיליון שקל, ב-2005.

לאחרונה החלה שמן בפעילות בארצות הברית ובמזרח הרחוק, שם תחל לפעול בתאילנד ובפיליפינים, באמצעות סוכנים מקומיים. צפריר מעריך כי שוק חלבון הסויה הוא בהיקף שנתי של כ-700 מיליון דולר, במחירי משתמשים בתעשייה, והוא נשלט כיום בידי SOLAE, ADM, סולבר מקיבוץ חצור וסויפרוטק של שמן.

עוד העריך כי סויפרוטק תגיע בתוך שלוש שנים לנתח שוק של כ- 5% מהפעילות העולמית בתחום הסויה, הנמצאת בצמיחה של 10-15% בשנה.

המו"פ של סויפרוטק עוסק כיום בשני פיתוחים עתידיים בשיתוף עם קבוצת חוקרים ישראליים בראשותו של דני חיות, ועם קבוצת חוקרים מאירופה בתחום החלבון המיוחד למשק החי ובתחום הכוספאות. בכוונתה של שמן, לייעד חלק גדול ממוצרי הליבה שלה, לייצוא.

שמן תעשיות הנסחרת בת"א, עוסקת בתעשיית המזון, בתעשיית החלבון, השמנים ומוצרי סויה, במכירות שיסתכמו השנה בהיקף כ-650 מיליון שקל.