שרון ונתניהו - אורחי הכבוד בחגיגות היובל לבנק ישראל, ערב ההכרעה על הנגיד הבא

בכנס ישתתפו נגידים של בנקים מרכזיים שונים בעולם * כן ישתתפו פרופ' סטנלי פישר, יו"ר סיטי גרופ ולשעבר המשנה לנשיא קרן המטבע הבינלאומית

השירות הבולאי של רשות הדואר ינפיק ב-25 בנובמבר בול מיוחד לציון יובל לבנק ישראל, שהוקם ב-1954. ערכו הנקוב של הבול יהיה 6.2 שקלים, ועל פניו יוצגו שטרות של כסף.

ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר האוצר, בנימין נתניהו, יהיו אורחי הכבוד באירועי היובל, שיתקיימו ב-28 וב-29 בנובמבר. ליו"ר היובל מונה הנגיד לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל.

בכנס ישתתפו נגידים של בנקים מרכזיים שונים בעולם, בין השאר משוויץ, מקסיקו ופולין. כן ישתתפו באירוע פרופ' סטנלי פישר, יו"ר סיטי גרופ ולשעבר המשנה לנשיא קרן המטבע הבינלאומית, וכן אנשי משק ופרופ' מובילים לכלכלה. שרון יהיה אורח הכבוד בארוחת הערב החגיגית ב-29 בנובמבר. נתניהו ישא דברים. גם מ"מ רה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, הוזמן לשאת דברים באירוע.

אירועי היובל לבנק ישראל יתקיימו בסמוך, ואולי בצמוד, להכרזה החגיגית של שרון ונתניהו על מינוי הנגיד הבא לבנק ישראל. הוועדה לאיתור מועמדים לתפקיד, בהרכב מנכ"ל משרד רה"מ, אילן כהן, ומנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, עובדת במרץ, ועל-פי הערכות החלה כבר למיין את המועמדים.

לפי שעה רשימת המועמדים עדיין אינה סגורה, ועדיין אין מועמד מוביל. הנחת העבודה היא, כי הנגיד לשעבר, פרנקל, ושר האוצר לשעבר, יעקב נאמן, המוזכר גם הוא כמועמד לתפקיד, תומכים במינויו של קליין לקדנציה שנייה.

ברשימת המועמדים מוזכרים גם ויקטור מדינה, אבי בן-בסט, ליאו ליידרמן, המשמש ככלכלן ראשי בבנק הפועלים. יצוין, כי צוות האיתור של כהן ובכר פועל בחשאיות גמורה.