הפניקס מקימה קרן גידור אג"ח בשיתוף עם אדם רויטר; מתכוונת לגייס 40 מיליון דולר

קרן "הנץ האדמונית" מצטרפת ל"לבלוב הסיגלון", קרן של הפניקס ורויטר המתמחה בגידור שקל-דולר

הפניקס מקימה קרן גידור אג"ח חדשה, דרך חברת ההשקעות עטרה שבבעלותה ובשיתוף חברת חיסונים פיננסיים שבבעלות ד"ר אדם רויטר. הקרן תיקרא "הנץ האדמונית" (רויטר הוא זה שבחר את השם).

הקרן החדשה תתמקד בהשגת תשואות שקליות עודפות (מעבר לריבית הבסיסית בשוק) באמצעות פעילות מתוחכמת בתחום האג"ח והריבית, בעיקר בשוק המקומי, בשילוב עם שווקים בחו"ל.

לפני מספר חודשים הקימה הפניקס עם רויטר את קרן הגידור "לבלוב הסגלון", המתמחה בגידור שקל-דולר ומטבעות נוספים. עד כה גויסו ל"לבלוב הסגלון" 15 מיליון דולר, כאשר 8 מיליון הושקעו ו-7 מיליון יושקעו ברבעון הקרוב. לדברי רויטר, הקרן צפויה להניב בשנת 2004 תשואה דולרית של כ-20%.

עטרה תחזיק 20% ממניות השותף הכללי ב"נץ האדמונית", כאשר בכוונת מנהלי הקרן לגייס כ-40 מליון דולר לניהולה. ההערכות הן כי הפניקס תשקיע בקרן כ-5 מיליון דולר, אך ראש תחום השקעות בחברה, איתן לוי, אמר כי טרם סוכם סכום סופי. בנוסף לפניקס, ישקיע גם בנק ישראלי גדול.

"הנץ האדמונית" מיועדת למשקיעים מוסדיים, לגופי השקעה זרים המחפשים השקעות בשווקים מתפתחים ולמשקיעים פרטיים מתוחכמים. היקף ההשקעה המינימלי בקרן יעמוד על 2 מיליון שקל.

הקרן תנסה לנצל אנומליות, מצבי קיצון ומצבי פאניקה בשווקים, תוך שימוש במודלים פסיכו-פיננסיים. בנוסף, תפעל תוך שימוש במנופים בהיקפים נרחבים, במטרה למקסם את המגמות בשוק, ואז לפעול בשוק נגד המגמה. רויטר מסביר כי הקרן תפעל לפי תורתו של זוכה פרס נובל דניאל כהנמן. "לעיתים השווקים לא מעריכים באופן נכון את רמת הסיכון. משקיעים נכנסים לפאניקה ובורחים. אנחנו נעבוד הפוך ואני מעריך שנרוויח" אמר רויטר.

הקרן תנסה לנצל אנומליות, מצבי קיצון ומצבי פאניקה בשווקים, תוך שימוש במודלים פסיכו-פיננסיים. בנוסף, תפעל תוך שימוש במנופים בהיקפים נרחבים, במטרה למקסם את המגמות בשוק, ואז לפעול נגד המגמה. רויטר מסביר כי הקרן תפעל לפי תורתו של זוכה פרס נובל דניאל כהנמן