פימי ללא הפסקה: מכרה מניות ליפמן בשוק ב-100 מיליון שקל

(עדכון) המניה עברה לירידה של 1% במחזור של 116 מ' ש' * בספט' סירבה פימי למכור אחזקתה בליפמן במחיר גבוה בכ-13% ממחיר המימוש היום

קרן ההשקעות פימי בראשותו של ישי דוידי ממשיכה לממש את אחזקותיה. פימי מוכרת בשעה זו מניות חברת ליפמן בבורסה בהיקף 100 מיליון שקל. המניות נמכרות בשער של 104.5 שקל למניה, 1.2% מתחת לשער הבסיס של המניה בפתיחת המסחר, באמצעות בית ההשקעות כלל פיננסים. להערכת גורמים בשוק הרוויחה פימי מההשקעה בליפמן, אליה נכנסה באוגוסט 2002, עשרות מיליוני דולרים.

למרות המימוש המוצלח שמבצעת פימי, המחזיקה בכ-11% בחברת ליפמן, עיתויו מעלה מספר שאלות. זאת לאור העובדה שבחודש יולי הוצע לפימי ולמבטח שמיר, המחזיקה ב-17% מליפמן, למכור אחזקתם בליפמן לחברה ציבורית אמריקנית לפי שווי חברה של 750 מיליון דולר - הצעה שסירבו לה. שווי שוק זה שיקף מחיר של 121 שקל למניית ליפמן וגבוה בכ-13% משווי השוק הנוכחי של החברה, בו נמכרו המניות היום, כשאז מחירה של ליפמן היה אף נמוך ממחירה היום בשוק בכ-2%.

יוכזר כי בחודש ספטמבר מכרו קרן פימי ושמרוק את אחזקתם בחברת תדיראן קשר לכור בסכום של 142.5 מיליון דולר. פימי שהשקיעה בתדיראן קשר כ-14.5 מיליון דולר, הרוויחה במימוש זה מעל 100 מיליון דולר (כולל דיבידנדים).

מפימי נמסר כי עיתוי האקזיט בליפמן תוכנן מראש למועד שלאחר השלמת רכישת חברת דיון ע"י ליפמן. בנוסף התחייבה פימי שלא למכור עוד מניות ליפמן בחצי השנה הקרובה, ברמות המחירים הנוכחיות.