אסף הראל ללא הפסקה: רוחמה אברהם תובעת מיליון שקל מערוץ 10

טוענת, בתביעת לשון הרע: "התובעים יצאו למסע נקמה וכינו אותי, בין השאר, היפופוטם עם חציל בתחת"

ח"כ רוחמה אברהם תובעת מיליון שקל מערוץ 10 בטענה ללשון הרע. אברהם תובעת את תוכנית הטלוויזיה "כל לילה עם אסף הראל", מגיש התוכנית אסף הראל, עורך התוכנית שי אפלברג והשחקנית ריקי בליך, שהשתתפה בתוכנית. אברהם באמצעות עוה"ד מיבי מוזר, תמיר גליק ושלומית רויטקמן, טוענת כי בתוכנית הטלוויזיה היא נבחרה כמטרה אותה רדפו במשך ארבע תוכנית ופרסמו אודותיה דברים מרושעים, תוך ניצול מחפיר של כוח התקשורת העומד לרשות הנתבעים.

לדברי אברהם, במשך ארבע תוכניות טלוויזיה חצו הנתבעים את כל הקווים האדומים ואת כל הגבולות, הרחבים והגמישים ככל שיהיו. בין היתר הם שכינו אותה "כלבה, מוצצת, אבל לא בולעת, היפופוטם עם חציל בתחת", ואלו רק חלק מההשמצות שספגה במהלך התוכניות.

לדבריה, הנתבעים השתמשו ב"עזרים" שנועדו להעצים את הפגיעה, קליעה דיוקנה של התובעת על אחוריו החשופים של דוגמן ערום על רקע קולות צהלה וצחוק של הקהל היושב באולפן.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום, מציינת אברהם כי יו"ר ערוץ 10, יוסי מימן, מצא לנכון לשלוח מכתב התנצלות אישי, תוך שהוא מדגיש כי הוא עושה את הדברים כצופה טלוויזיה ואזרח מן השורה.

ב-17 באוקטובר התלוננה אברהם בפני מנכ"ל ערוץ 10, ניר למפרט, בעקבות תוכנית טלוויזיה שבה הוצג סטיקר עליו התנוססה תמונתו של רוה"מ אריאל שרון ובו תאריך עתידי, כמקביל לסטיקר עם תאריך הירצחו של יצחק רבין. עם היוודע דבר תלונתה, לטענתה, החליטו הנתבעים להתחשבן אתה ולצאת נגדה במסע נקמה והכפשה.

לטענת אברהם, המטרה של הנתבעים היתה ברורה - לבוא אתה חשבון בעקבות תלונתה, ולהעלות את אחוזי הצפייה בערוץ הטלוויזיה, כשכל האמצעים כשרים בעיניהם.

אברהם טוענת כי ספגה פגיעה אנושית בשמה הטוב בכך שהוצגה בפני הצופים ככסילה וכשוטה, המתקשה להבין את ההבדלים בין פרובוקציה וסאטירה וכשהציגו אותה בכינויים מעליבים אחרים. אברהם מבקשת מבית המשפט לחייב את ערוץ 10 ושאר הנתבעים בפיצויים עונשיים ופיצויים לדוגמא בסך של 1 מיליון שקל. כמו כן, היא מבקשת לפרסם במסגרת שידורי ערוץ 10 את פסק הדין שיינתן בהליך זה.

ועדת ההפרות של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו החליטה בשבוע שעבר על נטילה של 10 דקות פרסומת מערוץ 10 בין השעות 8 ל-9 בערב, שעות השיא, בגין ההפרות שנעשו בתוכניתו של אסף הראל, "כל לילה". על-פי ההערכות, היקף ההכנסות של עשר דקות פרסום בערוץ בזמן השיא נאמד ב-30-40 אלף דולר במחירי שוק.

החלטת הרשות מתייחסת להפרות בתוכניות שהתקיימו ב-18-19 בחודש, וכללו בדיחה על אילן רמון, אמירות לגבי שאול מופז ואמירות לגבי רוחמה אברהם. מבחינת הרשות, כל אלה עמדו בניגוד לכללי האתיקה של הרשות, לפיהם על בעל זיכיון להימנע מלפגוע פגיעה לא הכרחית ברגשות כלל הציבור או אדם מסוים.