רשות החברות הממשלתיות החלה במיון הצעות 8 המועמדים לרכישת בזק

הערכות: בסופו של דבר יתגבשו בין קבוצה אחת לשלוש, שיגישו הצעות מחיר על גרעין השליטה

רשות החברות הממשלתיות החלה בתהליך המיון של המועמדים שהגישו את הצעתם לרכישת גרעין השליטה בחברת בזק מידי המדינה. ביום חמישי שעבר הגישו, כצפוי, שמונה גופים הצעות אלו.

המועמדים: חברת האחזקות של נוחי דנקנר, אי.די.בי; "מעריב" יחד עם ולדימיר גוסינסקי; פולאר השקעות ופולאר תקשורת; קנית השלום של דוד עזריאלי; קרן ההשקעות אייפקס; קרן ההשקעות מרקסטון; חברת SCG של חיים סבן; חברת וייטפוינט תקשורת, של בני אלג'ם.

גורמים המעורבים בהליך מכירת גרעין השליטה אמורים, כי הגופים השונים שהגישו הצעה כבר החלו במגעים ביניהם, כדי לנסות ולגבש יחד קבוצה שתגיש בהמשך הצעה קונקרטית לרכישת בזק, ולא רק הצהרת כוונות. על-פי הערכות, יתגבשו בסופו של דבר בין קבוצה אחת לשלוש קבוצות, שיגישו הצעת מחיר על בזק. אך ייתכן גם כישלון, שבו אף קבוצה לא תתגבש ולא תוגש שום הצעה.

בשלב זה, רשות החברות בודקת אם המתמודדים עוברים דרישות סף בתחום הפיננסי, הבטחוני והפלילי, כשהכוונה היא לתת אישור כניסה לחדר המידע של בזק בתוך שבוע וחצי. לאחר הכניסה לחדר המידע, יוכלו המתמודדים להפנות שאלות נוספות לבזק ולחברות הבנות, וכן למשרד התקשורת. לדברי רשות החברות הממשלתיות, מועד הגשת הצעות המחיר יהיה בסוף הרבעון הראשון של 2005.

המדינה מוכרת, בליווי בנק ההשקעות מריל לינץ', 30% ממניות בזק, יחד עם אופציה לרכוש 10.66% מניות נוספות. שווי החבילה מוערך ב-800 מיליון דולר.