בעלי קבוצת אנוש נעצרו בחשד להונאת שלטונות מע"מ

עפ"י החשד, החשודים נתנו הוראה להנהלת החשבונות להקטין את תשלומי המע"מ תוך רישום כוזב של תשומות פיקטיביות שלא קיימות כלל בספרים

עדי אשד ועמית שפירא הבעלים והמנהלים בקבוצת חברות לאספקת כוח אדם זר לקבלני בניין מקבוצת "אנוש" נעצרו על ידי אגף המכס ומע"מ בחשד להונאת שלטונות מע"מ על ידי רישום כוזב בדוחות המע"מ, בהיקף של כ-2.1 מיליון שקל מתוך כוונה להתחמק מתשלומם.

חוקר אגף המכס והמע"מ יוסי דנינו טען בבית המשפט, כי קיימות ראיות לכאורה המצביעות על כך כי החשודים נתנו הוראה להנהלת החשבונות להקטין את תשלומי המע"מ תוך רישום כוזב של תשומות פיקטיביות שלא קיימות כלל בספרים בחברות אנוש לשכת שירות, בסכום של כ-1.5 מיליון שקל ואנוש (קינטון) הנדסה בפרויקטים בסכום של כ-604 אלף שקל.

לדברי החוקר, כמו כן מספר דוחות מע"מ בקבוצת אנוש טרם הוגשו ודווחו והחוב המסתכם בכ-1.54 מיליון שקל. לדבריו סך המעמד שנגרע מקופת המדינה עומד על כ-3.63 מיליון שקל.

החוקר הוסיף, כי החשוד עדי אשד נחקר והודה כי הוא זה שנתן את ההוראה להקטין את תשלומי המע"מ ואילו החשוד עמית שפירא נחקר וקשר את עצמו לחשדות המיוחסים לו.

למרות שהחקירה טרם הסתיימה, ולדברי החוקר מדובר בהיקף חומר חשבונאי רב ובפעולות רבות לביצוע, הוא לא התנגד לשחרורם של החשודים בתנאים מקבילים של הפקדת ערבויות על ידי כל אחד מהחשודים בסכום כולל של 225 אלף שקל. צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום והפקת דרכונים בידי שלטונות מעמ.