יו"ר דן הודח מהחברות-הבנות והצטווה להחזיר את כרטיס האשראי של החברה

יורם שרעבי טוען למסע השמצות שמנהלים מתנגדיו על רקע האסיפה הכללית והבחירות המתקרבות

דירקטוריון חברת דן החליט בישיבתו האחרונה להדיח את יו"ר החברה, יורם שרעבי, מחברותו בדירקטוריונים של חברות-הבנות אוויס, אמד, נהור ויונייטד טורס. כמו כן הוחלט ליטול משרעבי את כרטיס האשראי של החברה שהיה ברשותו.

שרעבי דחה את דרישת כמה מהדירקטורים להדיח עצמו, נוכח חקירת משטרה המתנהלת בעינינו בחשד לבעילת קטינה בת 14 והידיעות בעיתונות לפיהן הודה ביחסים עם הקטינה, אולם לטענתו הם נעשו בהסכמה. שרעבי אמר לדירקטורים, כי לא הודה וכי יתבע את העיתונים שפרסמו אחרת.

שלושה מהדח"צים בדן - יהודה דרורי, דוד גולומב ויגאל מרכוס - נמנעו בהצבעה, ואילו הדח"צית תמר גוטליב לא נכחה בישיבה.

ההחלטה על הדחת שרעבי מחברות-הבנות ונטילת כרטיס האשראי התקבלה בתמיכת דירקטורים מן האופוזיציה המבקשת מזה זמן להדיח את שרעבי. בין המיעוט שהתנגד, דירקטורים המקורבים לשרעבי ושרעבי עצמו, וכן שני דירקטורים אחרים הנחשבים גם הם לחברי אופוזיציה.

אסיפת בעלי מניות

ב-24 בחודש תתקיים בבית החייל בתל-אביב אסיפת 1,090 בעלי המניות, שהם כל מי שחברי דן שהיו במועד הפיכת האגודה לחברה בע"מ. ב-23 בדצמבר יתקיימו בחירות לדירקטוריון החברה, שמתוכו ייבחר היו"ר הבא.

הבחירות, שהיו אמורות להתקיים במחצית 2005, הוקדמו בהחלטת דירקטוריון לפני מספר שבועות. גורמים שונים בקרב סיעות האופוזיציה בדן בוחנים דרכים שיביאו לכך שגם הדח"צים יסיימו את תפקידם עם התגבשות הדירקטוריון החדש, אם כי העובדה שמדובר בנציגי ציבור מונעת, ככל הנראה, אפשרות זו.

בדן מוזכרות שלוש סיעות מרכזיות שיתמודדו בבחירות: יורם שרעבי עומד בראש סיעת "עתידן", ושתי סיעות הנחשבות לאופוזיציה, "תנופה" ו"דן שלנו", שלא קיימו עדיין בחירות פנימיות.

ההערכה היא שאת סיעת תנופה יוביל ארז בנדל, דירקטור בחברה. את סיעת "דן שלנו" יובילו רפי שמואל, סמנכ"ל תנועה בדן, והנהג רוני אורון, לצד קבוצה של דירקטורים נוספים ובעלי תפקידים בכירים בהנהלת החברה.

בין ההחלטות שיובאו להכרעה באסיפה הכללית גם פיזור הדירקטוריון, אישור הבחירות הכלליות ומינוי "ועדת ניהול" שתהיה ועדת ביקורת חיצונית של רואי חשבון שיבדקו את מצבה הכלכלי הבעייתי של החברה, את הירידה התלולה בשווי המניה מאז הפיכת הקואופרטיב לחברה, ההשתתפות במכרזים על קווים המוצעים לתחרות ההפרטה ווטענות לאי סדרים בכספים ובמינויים.

"להצעיד את דן קדימה"

דובר דן מסר בתגובה: "במהלך כהונתו כיו"ר, ביצע שרעבי שורה של מהלכים היסטוריים בחברה, אשר רשמה מעבר לרווחיות לאחר שנים של הפסדים, צמצום חובות לבנקים וירידה במספר העובדים. צעדים אמיצים אלה הביאו לטלטלות רבות בארגון ולמאבקים פנימיים רבים.

"מתנגדיו של שרעבי אינם בוחלים באמצעים בנסיונותיהם להדיחו מתפקידו ולערער את אמון חברי דן בו. אין ולא היתה עילה אובייקטיבית אשר בגינה נדרש שרעבי להשעות את עצמו מדירקטוריון החברה, ודרישה זו היא פוליטית ולא עניינית במהותה. בדירקטוריון דן יושבים דירקטורים נוספים נגדם מתנהלות חקירות משטרתיות בגין תלונות שהן פוליטיות במהותן.

"אין ספק, כי חרושת השמועות נובעת מקמפיין ההשמצה של מתנגדיו של שרעבי הנלחמים נגד בחירתו המחודשת. שרעבי משוכנע, כי לדן יש עתיד כלכלי, מבטיח ובכוונתו למצות כל אפשרות להמשיך ולהצעיד את החברה קדימה".