רו"ח פורר וחברת הייעוץ תאסק מפרקים השותפות בשל מגבלות אי תלות

פורר: איננו יכולים להעניק ייעוץ במסגרת המשותפת ללקוחות ביקורת של המשרד

משרד ראיית החשבון קוסט-פורר-גבאי-קסירר וחברת הייעוץ תאסק הודיעו היום (ג'), כי בסוף השבוע יפרקו את השותפות ביניהם. לדברי יו"ר המשרד, יצחק פורר, הסיבה העיקרית לפירוק השותפות היא בעיית אי תלות שנוצרה למשרד.

השותפות בין שני הגופים נוצרה לפני ארבע שנים ופעלה באמצעות חברה משותפת. לדברי פורר, בעת שנוצרה השותפות, עסקה תאסק בעיקר בתחום התשתיות ובין היתר העניקה ייעוץ לחשב הכללי. ואולם, לפני חצי שנה החלה תאסק להעניק ייעוץ גם לגופים פיננסיים ואחרים, ובהם לקוחות של המשרד.

עקב כך, נוצרה בעיית אי תלות שכן רואי החשבון אינם יכולים לבקר עבודת ייעוץ שהם עצמם ביצעו (במישרין או בעקיפין). מצד שני, לא יכול היה משרד פורר למנוע מחברת תאסק להתקשר עם לקוח פוטנציאלי רק לנוכח העובדה שמדובר בלקוח ביקורת של המשרד.

לאור זאת, הוחלט לפרק את השותפות ולהמשיך רק בשיתוף פעולה נקודתי בתחומים בהם לא מתעוררת בעיית האי תלות. פורר אמר, כי משרדו ימשיך לספק שירותי ייעוץ בכוחות עצמו ובאמצעות צוות העובדים הקיים, כמובן תוך הקפדה על הוראות האי תלות.

משרד פורר הוא הגדול בארץ ומעסיק כ-1,000 עובדים. למשרד לקוחות בכל התחומים ובמיוחד בהיי-טק, ביטוח, בנקאות וסחר. תאסק מעסיקה 30 עובדים ובין לקוחותיה: בנק הפועלים, בנק המזרחי, רכבת ישראל, משרד האוצר, משרד התשתיות, משרד הביטחון, בזק, אורנג', קשת, רפאל, בייטמן הנדסה, ברן הנדסה, חברת החשמל, קבוצת דלק ופלאפון.