סי.אי. סיסטמס תובעת כ-7 מיליון שקל מאופק ניירות ערך בשל אחריותה לכאורה למעילה כספית

לטענתה, הנתבעת לא פיקחה כראוי על חשבונה של התובעת שהיה נתון להשגחתה, ואיפשרה משיכת מיליוני שקלים מכספה

חברת סי.אי. סיסטמס (ישראל) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 6.8 מיליון שקל נגד חברת אופק ניירות ערך והשקעות, בטענה שהאחרונה אחראית למעילה בכספיה, בחשבון שנוהל על ידה.

בתביעה נאמר כי למיטב ידיעתה של סי.אי.סיסטמס, הנתבעת היא אחת החברות המובילות בישראל בענייני השקעות כספים בכלל ובתחום ניירות ערך בפרט. אולם, הנתבעת לא פיקחה על הפעולות שנעשו בחשבון שניהלה עבור התובעת, ותוך הפרת אמונים כלפי התובעת ורשלנות רבתי, איפשרה את משיכתם והוצאתם של מיליוני שקלים מכספי התובעת, אשר היו נתונים להשגחתה ומשמורתה של הנתבעת.

בכתב התביעה נאמר כי במועדים שונים, בין ספטמבר 97` לינואר 2000, אפשרה הנתבעת להראל מלמד, חשב ואיש הכספים של התובעת, לנתב לחשבונו האישי אצלה מיליוני שקלים, השייכים לתובעת ואשר היו בחשבון המוביל שנפתח על ידי הנתבעת ואשר אליו הפקידו כל הלקוחות את כספם ומשם - על פי נוהל פנימי של הנתבעת - היא ניתבה את הכספים הללו לחשבונות השונים. דהיינו, נבצר היה מהלקוח להפקיד כספים ישירות לחשבונו הוא, והיה עליו להפקיד את הכספים לחשבון המוביל והמשותף שהתנהל בבנק לאומי ומשם היה על הנתבעת להעביר את הכספים המופקדים לחשבונות הפרטיים.

על פי כתב התביעה, מלמד, שהחל את עבודתו בתובעת בשנת 95` וכיהן כחבר הנהלה, חשב ואיש הכספים שלה, ידע על הגעתם של הכספים שהופקדו על די התובעת, ניצל את נהלי הנתבעת והודיע לה על הימצאותם של הכספים בחשבון המעבר (החשבון המוביל). הנתבעת, תוך רשלנות רבתי ועל פי הוראתו של מלמד, העבירה את הכספים לחשבונו האישי שפתח על שמו בסניף הנתבעת בחיפה. לדברי התובעת, לפי נהליה הקלוקלים של הנתבעת, לא היה צורך אלא בשיחת טלפון פשוטה שיכולה הייתה להתבצע על ידי כל מאן דהוא, בכדי לסלול דרכו של זה למעול בכספי התובעת המופקדים בידי הנתבעת וזאת ללא כל הפרעה, פיקוח ובקרה מצד הנתבעת.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל גינסבורג, נאמר כי העובדה שהנתבעת שינתה את נהליה לאחר חשיפת המעילה, מלמדת כאלף עדים על מחדליה והתרשלותה בניהול ובשמירה על כספי התובעת.

טרם הוגש כתב הגנה.

יצחק דנון