חברת פרסום תשלם 300 אלף שקל למועמד לעיריית כפר סבא בגין לשון הרע

עמירם מילר תבע את שמואל כהן ול.ח אפקטיב, על שפרסמה בשמו מודעה נגד ראש העירייה יצחק ולד

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים: משה גל, מרים מזרחי ואורית אפעל-גבאי, העלו את סכום הפיצוי שעל שמואל כהן וחברת ל.ח אפקטיב תקשורת לשלם לעמירם מילר בשל הוצאת לשון הרע, ל-300 אלף שקל.

מילר, שהיה מועמד בסיבוב השני לבחירות לרשות עיריית כפר סבא, תבע את כהן ואפקטיב בעילה של הוצאת לשון הרע, בטענה שלפיה הם גרמו לפרסומה של מודעה תחת השם "חברי אמת למען עמירם", אשר כביכול פורסמה מטעמו כנגד מתחרהו ראש העיר יצחק ולד.

מילר טען כי מטרת המודעה היתה ליצור את הרושם כאילו היא נעשתה מטעמו באמצעות מנהל הבחירות שלו, חביב יואל, בה בשעה שמאחורי המודעה עמדו הנתבעים - מנהלי מערכת הבחירות של ולד בכבודו ובעצמו.

בית משפט השלום אישר את הטענות הללו, וקבע כי כהן ואפקטיב הם שעמדו מאחורי פרסום המודעה הנלוזה כביכול בשמו של מילר. ביהמ"ש חייב את כהן ואפקטיב בתשלום פיצויים בסך 200 אלף שקל למילר, ועוד 100 אלף שקל למנהל מערכת הבחירות שלו, חביב יואל.

מילר וכהן ואפקטיב ערעור על ההחלטה בבית המשפט המחוזי. השופט משה גל קיבל את עמדת השופט, נעם סולברג מבית משפט השלום בירושלים, וקבע כי לא מדובר בהתבטאות פוגענית הנעשית במסגרת לגיטימית, אלא במניפולציה.

זאת הסיבה, קבע גל, שנקודת המוצא לשקלול סכום הפיצויים צריכה לעמוד על שיעור גבוה מהרגיל.

"מדובר במקרה נדיר ומיוחד של פגיעה בשמו הטוב של אדם, שנעשתה בעורמה ובזדון, מתוך כוונה להטיל בו דופי מוסרי. זו היתה כל תכליתו ומטרתו של הפרסום, ואכן הדופי הוטל והנזק נגרם.

"אלה לא גרמו רק לפגיעה לשעה. הדבר היה לשיחת היום, וגם כיום, בחלוף כל השנים, הנושא טרם הוסר מסדר היום. מעמדו של מילר כאדם וכאיש ציבור נפגע.

את מילר ייצגו עוה"ד ד. אשכנזי ו-א.טיקטינסקי, ואת כהן ואפקטיב עוה"ד ע. כבירי ו-ק. רז. את יואל ייצג עו"ד י. גרוס. (ע"א 5452/04).