חקשורי מערער לעליון על החלטת השופטת גרסטל בעניין קלאב הוטל

חקשורי טוען כי השופטת גרסטל שגתה כשאישרה את הסכם הרב פינטו במקביל להסכמי הנאמנות

קצת יותר מחודשיים לאחר שהשופטת הילה גרסטל קבעה כי ההסכם בין ניסן חקשורי למשה בובליל, השותפים ברשת קלאב הוטל, תקף, ונראה היה כי קרוב קיצו של הסיכסוך, היום מתברר שהסיפור עדיין לא נגמר. ניסן חקשורי עירער היום לביהמ"ש העליון כנגד משה בובליל ופרמייר, בנוגע לפסק הדין שניתן ב-12 באוגוסט בביהמ"ש המחוזי בת"א ע"י השופטת גרסטל. כך נודע ל"גלובס".

בעירעורו טוען חקשורי כי טעה ביהמ"ש בכך שלמרות שפסק שהסכם הרב הוא הסכם מחייב, לא פסק כי ההסכם מבטל את הסכם הנאמנות שהיה קודם לכן. חקשורי טען כי משנקבע שהסכם הרב מחייב היה על ביהמ"ש לקבוע שהסכם הנאמנות מבוטל. בהחלטתה, למעשה, קבעה גרסטל כי הצדדים ויתרו על חובות העבר בהיקף 210 מיליון דולר, דהיינו ביהמ"ש קבע כי הויתור על חובות העבר תקף.

כחלק מהחלטתה בביהמ"ש המחוזי קבעה גרסטל כי הודעת הביטול ששלח חקשורי בגין אי תשלום לפי הסכם הרב אינה תקפה. בעירעור מציין חקשורי כי אינו מערער על קביעת בית המשפט כי הסכם הרב הינו מחייב אולם טוען כי הסכם הרב, בהיותו מחייב, מבטל את הסכם הנאמנות ולפיכך טוען חקשורי בתביעתו כי במידה וההסכם מחייב ואינו פוסל את הנאמנות אזי בובליל הפר ההסכם בכך שלא שילם עדיין סכום של 8 מיליון דולר.

הסכסוך בין בעלי קלאב הוטל, קבוצת מלונאות ששווייה מוערך במאות מיליוני דולרים, נחשף בעקבות המחלוקת ביניהם אודות תוקף הסכם הרב פינטו. בביהמ"ש המחוזי טען בובליל, כי מדובר בהסכם סופי תקף ומחייב ושהודעת הביטול ששלח חקשורי אינה תקפה, ואילו חקשורי טען שאין מדובר בהסכם תקף ומחייב , ואף שלח מטעמי זהירות הודעת ביטול חודש וחצי לאחר חתימתו.

השופטת פסקה כי הסכם הרב, אשר חקשורי נמנה על חסידיו, תקף והודעת הביטול אינה תקפה. חקשורי טען לאחר מתן פסק הדין כי לא מדובר בפסק דין חלוט, ולכן אין בינתיים מקום לבטל את התביעות כנגד בובליל כנגד החברה, פרמייר, כנגד הנאמנים וכנגד יועצים. מאידך, בובליל העביר את הכסף לנאמנות, לאחר שפרמייר דרשה מחקשורי לבטל את כל התביעות בנושא שהגיש חקשורי.

ההסכם קבע, בין היתר, כי כל חשבונות העבר בין השניים נמחקים, גם החובות כלפי הצדדים נמחקים, ואין כל טענה כלפי בובליל לגבי הניהול ומשיכות הכספים ו"אין לאף אחד חוב על חברו", דהיינו: איפוס החשבונות של הצדדים זה כלפי זה וויתור על כל טענה כלפי בובליל, פרמייר, נאמנים ויועצים לגבי פעולותיו בעבר. בהסכם נקבע עוד, כי בובליל זכאי ל-6 מיליון דולר וחקשורי ל-8 מיליון דולר תוך 30 יום. מכל הכספים העתידיים יחולקו 38% כל שנה, וכן יחולקו 1.1 מיליון דולר לכל אחד מהצדדים לשנת 2004. פסק הדין, של השופטת גרסטל, שנתן תוקף להסכם שנחתם בין השניים ושאותו ביקש בובליל לאכוף, קבע כי השליטה ברשת קלאב הוטל תישאר בידיו.

היום אחר הצהריים, כאמור, עירער חקשורי, באמצעות משרד חיים צדוק ושות' לביהמ"ש העליון, בטענה כי מסמך הרב פינטו הינו רק שלב במשא ומתן. חקשורי טוען עוד בעירעור כי טעתה השופטת גרסטל בקביעתה כי הסכם הרב מחק את חובות העבר, בדבר חוב בסך של 210 מיליון דולר, ואת שאלת השליטה בנאמנות בקלאב הוטל.

את חקשורי מייצגים עו"ד איל רוזובסקי, עו"ד יוכי כדיר-פז ועו"ד שי כהן, את פרמייר מייצגים עו"ד רובי בכר ומיטל בן בסט, ואת בובליל מייצגים עו"ד אלקס הרטמן ועו"ד מיכל ליברמן.