הכנסות שיא לבזק בינלאומי ברבעון השלישי - 213.2 מיליון שקל

מדובר בגידול של 5% לעומת הרבעון הקודם; הרווח הנקי ברבעון השלישי - 27.6 מיליון שקל; נתח שוק של החברה מוערך של כ-35%

בזק בינלאומי פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2004. החברה מדווחת על הכנסות של 213.2 מיליון שקל, גידול של 5% לעומת הרבעון הקודם ועלייה של 16% לעומת רהבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי ב-27.6 מיליון שקל, לעומת 34.1 מיליון שקל ברבעון קודם.

הירידה ברווח הנקי מיוחסת כולה לגידול בהוצאות השיווק והפרסום בהיקף של 6.1 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הקודם, זאת בעקבות פתיחת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות ועקב פעילות החגים. הרווח הנקי של החברה צמח במאות אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו הרווח הנקי הסתכם ב-3.7 מליון שקל בלבד.

החברה צופה כי שנת 2004 תהיה שנת שיא מבחינת הכנסות ורווחים. בתשעת החודשים הראשונים מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-614 מיליון שקל עם רווח נקי של 94.5 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 520 מיליון שקל ורווח נקי של 28.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-78.6 מיליון שקל, עליה של 4% לעומת רבעון קודם ועלייה של 18% לעומת רבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-27.6 מיליון שקל לעומת 31.1 מיליון שקל ברבעון קודם. הירידה נובעת, כאמור, מגידול בתקציב השיווק והפרסום. ברבעון המקביל הסתכם הרווח התפעולי ב- 14.1 מיליון שקל.

אבי גבאי, מנכ"ל בזק בינלאומי, מסר כי "הצלחת החברה ליצור הכנסות שיא גם ברבעון הנוכחי שאופיין בכניסת מתחרה נוסף בשוק השיחות הבינלאומיות, נובעת מהמשך מיקוד המאמצים ומהשקעותינו בתחומי השיווק והשירות לשימור לקוחותינו". בהתייחס לתחרות בשוק השיחות הבינלאומיות אמר גבאי, כי למרות הבטחותיה של אינטרנט זהב למהפכת מחירים נראה כי בדיעבד החברה לא הביאה עימה כל בשורה חדשה לשוק.

גבאי הוסיף, כי מיקוד המאמצים בשירות התבטא ברבעון השלישי בהרחבה משמעותית של מערך התמיכה ושירות הלקוחות, זאת באמצעות גיוס של -150 אנשי שירות ותמיכה נוספים, וכן בהשקעה של כ-40 מיליון שקל בפיתוח ושדרוג מוקדי שירות הלקוחות שכוללים רכישת מערכת Contact Center ומערכת ניהול קשרי לקוח (CRM) מהמתקדמות מסוגן.

ברבעון השלישי הוסיפה החברה להרחיב ולשדרג את תשתית האינטרנט והגיעה לנפח של 10 ג'יגה בהשקעה נוספת של כ-4 מיליון שקל. בחברה מציינים, כי הרחבת הפס נעשית באופן מתמיד ומשיגה תמיד את קצב גידול הלקוחות, זאת על מנת לא לפגוע בחוויית הגלישה המהירה הניתנת לגולשים.

לדברי גבאי, בזק בינלאומי ממשיכה להיות ספקית האינטרנט המהיר הגדולה בישראל עם נתח שוק מוערך של כ-35%.