מלונות פתאל רוכשת אחד המלונות בארץ, מג`יק נירוונה בים המלח, מידי עודד רונן

מחיר הרכישה נחשב לאטרקטיבי עבור פתאל, שכן הוא ישלם כ-77 אלף דולר לחדר במלון

חברת ההשקעות ליפשיר , מקבוצת מגור שבשליטת עודד רונן, מוכרת את מלון מג`יק נירוונה שבים המלח, לרשת מלונות פתאל, שבשליטת דוד פתאל.

זו הפעם הראשונה שפתאל רוכש את הבעלות המלאה בבית מלון. לפתאל חלק מהבעלות במלון שאמור לקום במגדלי עזריאלי בת"א. עד כה היא רק פעלה כרשת ניהול בתי מלון. היא מנהלת 11 בתי מלון בארץ, והיא נחשבת לאחת משתי הרשתות הגדולות. מלון מג`יק נירוונה כולל 388 חדרים והוא נחשב לאחד המלונות הגדולים בים המלח בפרט ובארץ בכלל. מדובר באחת מעיסקאות המלונות הגדולות ביותר שסוכמו בארץ בשנים האחרונות. ליפשיר הודיעה לפני מספר חודשים לבורסה כי היא עומדת למכור את המלון, אך לא מסרה למי.

סכום העיסקה הוא לפי 77 אלף דולר לחדר, כאשר הסכום עשוי להשתנות במידה מסוימת, בכפוף לביצועים של המלון בשנים הקרובות.

הגורמים הקשורים לעיסקה לא דיווחו על היקפה המדויק, אך מחישובים שונים עולה, כי סכום העיסקה הוא 135-160 מיליון שקל, כאשר הסכום המדויק מותנה בביצועים.

מחיר העיסקה נחשב לאטרקטיבי מאוד עבור רשת מלונות פתאל, שכן מדובר במלון חמישה כוכבים פלוס שנמצא לחוף ים המלח והוא כאמור מהגדולים באזור ובארץ.

על פי עיקרי ההצעה, תשוחרר ליפשיר מערבויות בגין חובות המלון לבנק בסך של כ-162 מיליון שקל ותאלץ לוותר על חלק מההשקעות שביצעה במלון.

כתוצאה מהחלטת דירקטוריון ליפשיר להסמיך את הנהלת החברה לנהל מו"מ עם הרוכש הפוטנציאלי על בסיס הצעתו, רשמה החברה לפני מספר חודשים הפסד בגין ירידת ערך השקעתה במלון בסך של 24.7 מיליון שקל בדו"חות הרבעון השני. סכום ההפחתה מבוסס על הערכת החברה בנוגע לגובה הסכומים שאמורים להתקבל על ידה אם תמומש העסקה לפי עקרונות ההצעה.

ההפחתה שביצעה ליפשיר ברבעון השני, גרמה למחיקת יותר ממחצית ההון העצמי של החברה, שהתייצב בסוף חודש יוני על 19 מיליון שקל בלבד.

רשת מלונות פתאל אחראית כבר שלוש שנים על ניהול המלון, אחרי שקיבלה אותו מידי חברת ליפשיר. במלון הושקעו בתקופה האחרונה כ-8 מיליון שקל בשדרוגים ובשיפוצים.