בעלי "אגאדיר" נעצר בחשד לקנייה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות

חוקרי מע"מ: מבדיקה ראשונית עולה חשד שהוצאו חשבוניות בהיקף של 2.5 מיליון שקל

איתן טרבלוס מהרצליה, הבעלים של המסעדות אגאדיר, אגאדיר בנמל ובר-בורגר, נעצר על ידי אגף המכס והמע"מ בחשד לקנייה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות.

בעקבות מידע מודיעיני, ערכו חוקרי מע"מ חיפוש במשרד להנהלת חשבונות א. גדני, ותפסו את ספרי ומסמכי הנהלת החשבונות של שלוש המסעדות. כל זאת, בשל חשד לקנייה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות. לאחר בדיקה ראשונית של ספרי החברות, נמצאו חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות, שהוצאו על ידי מעורבים שונים, בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל.

טרבלוס זומן לחקירה, אולם סירב להשיב לחקירות השוטרים. לאחר מכן ענה בצורה חלקית לשאלות שנשאל, והכחיש את החשודות המיוחסים לו. לדברי אגף המכס ומע"מ, טרבלוס חשוד בניפוח הוצאות באמצעות חשבוניות פיקטיביות כדי להקטין את תשלומיו למע"מ.

לאחר מעצר בן 24 שעות התבקש בית משפט השלום בחיפה בסוף השבוע שעבר להאריך את מעצרו של טרבלוס בשמונה ימים נוספים. אולם השופט אהוד רקם ציין, כי בהעדר תשתית ראייתית בשלב זה, המבססת עילת מעצר, אין מקום להאריך את מעצרו של החשוד.

רקם הורה לשחרר את טרבלוס בתנאים של חתימה על התחייבות עצמית וצד ג', כל אחת על סך 200 אלף שקל, ועיכוב יציאה מהארץ למשך 15 יום. (מעצרים 3546/04).