מיטב: מחיר מניית כיל זול בהשוואה למניות דומות בחו"ל בכ-30%; מחיר היעד 10.5 ש' למניה

בבית ההשקעות מעריכים כי כיל תציג גידול של 100% ברווחים ברבעון השלישי לרמה של 54 מיליון דולר

בבית ההשקעות מיטב ממשיכים לצפות להתפתחויות חיוביות בחברת כימיקלים לישראל . במיטב מעלים היום את המלצתם מ-"תשואת יתר" ל-קניה", ונוקבים במחיר יעד של 10.5 שקל למניה, הגבוה בכ-24% ממחיר השוק.

במיטב מציינין כי ההתפתחויות האחרונות בתחום האשלג מחייבות ומצדיקות העלאת ההמלצה לחברה. הצפי של מיטב לרבע השלישי הוא לרווח נקי של 54 מיליון דולר, הגבוה ב- 100% מהרווח ברבעון המקביל. גם הצפי לרבע הרביעי של 2004 ולשנת 2005 מוביל לאותה מסקנה. עוד מציינים כי מחיר מניית כי"ל זול בהשוואה למניות דומות בחו"ל בשיעור של כ-30% שמקבל משמעות על רקע כוונתה של כי"ל להנפיק ב- 2005 בבורסה האמריקאית.

לאור העיסקאות האחרונות שנחתמו בתעשיית האשלג העולמית, מציינים כי כיל מוכרת כ- 4.5 עד 5 מיליון טון בשנה של דשני אשלג וזהו תחום הפעילות הרווחי ביותר שלה. תחום זה תורם כ- 60% עד 70% מרווחיותה הכוללת. ניתוח מעמיק של דוחות החברה לחצי הראשון של השנה מראה, כי עד כה ראינו רק השפעה חלקית מאוד של עליות המחירים ברבע הראשון והשני של השנה (למרות התוצאות היפות מאוד של החצי הראשון של השנה) והשפעה נוספת ובולטת תתגלה בדוחות הקרובים לרבע השלישי.

עוד מעריכים כי מעבר לעליית המחירים הרציפה בשנת 2004 נראה, כי פוטאש צפויה להעלות את מחירי המכירה שלה בצפון אמריקה בשיעור נוסף של 20 דולר לטון בתחילת 2005 (פברואר). בינתיים כבר התברר, שמחירי האשלג שיימכר לסין ב- 2005 צפויים לעלות ב- 40 דולר לטון. כיל מוכרת כ- 400 אלף טון אשלג בשנה לסין, כך שההשפעה הישירה עומדת על כ- 16 מיליון דולר. אולם, מעבר לכך נראה, כי עליית המחירים שהובלה ע"י השוק האמריקאי, הולכת ומתפשטת לשווקים נוספים בהם מעמדה של כי"ל חזק יותר. במיטב מציינים כי כל ההתפתחויות האלה "תופסות" את כי"ל בנקודת זינוק טובה מאוד שעה ששלב 10- הרחבת הייצור של האשלג בים המלח, נכנס לפעולה. ומוסיפים כי גם במגזר הברום נרשמת עליית מחירים וזו תתרום תרומה נוספת לרווחיותה של כי"ל.

למרות כל זאת אומרים כי יפגעו בתוצאות הכספיות שתי התפתחויות. האחת היא נזקי השטפונות האחרונים, שיש להם אמנם כיסוי ביטוחי, אבל במרכיב מסוים תצטרך כי"ל לשאת בשל חבות השתתפות עצמית בגובה של עד 9.5 מיליון דולר. והשנייה עלייה במחירי התשומות ובראשם האנרגיה, גופרית ומחירי ההובלה הימית.

בבית ההשקעות מעריכים, לאחר לקיחה בחשבון של מקדמי בטחון, כי החברה צפויה להציג ברבע השלישי רווחיות תפעולית באזור של 90 מיליון דולר ורווח נקי של 54 מיליון דולר. זהו גידול של 70% ו- 100% בהתאמה לעומת הרבע המקביל אשתקד. הערכה זו גם גבוהה בהרבה מהערכות השוק כיום. בנוסף, מעבר לחיזוי המגמות בטווח הקצר, אומרים כי מוקדם וקשה לצפות את מחירי האשלג העתידיים, כי תחום האשלג אופיין עד לשנה האחרונה בתנודתיות נמוכה יחסית בהשוואה לחומרי גלם כימיים אחרים. זאת, בשל ויסות ע"י חברת הענק הקנדית פוטאש. השליטה של חברה זו בשוק העולמי עומדת בעינה והנהלתה מבטאת אופטימיות רבה בנושא.