הרשות השנייה בודקת היתכנות ערוץ חדש במתכונת צ'אנל 4

משה שלונסקי ורם לוי נשכרו לבחון את האפשרות לערוץ "איכותי", שישדר בעיקר דרמה ותעודה

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מינתה צוות מקצועי שיבדוק היתכנות של ערוץ חדש, במתכונת של CHANNEL 4 הבריטי. כך נודע ל"גלובס".

היוזמה למינוי הצוות הוא של מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה, אשר מצדד זה מספר שנים ברעיון להקים ערוץ שכזה. אנשי הטלוויזיה משה שלונסקי ורם לוי נשכרו כדי לבחון את האפשרות, כאשר השניים צפויים להגיש בתוך כחודש לרשות את המלצותיהם בעניין.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "במסגרת הבדיקות שהרשות השנייה מקיימת לשיפור פני המסך מונו צוותים שונים לבדיקת חלופות, לרבות ערוץ שישדר בעיקר דרמות וסרטי תעודה, המשולב בדרך זו או אחרת עם הערוצים המסחריים. לצוות הבדיקה מונו משה שלונסקי ורם לוי.

"הדבר נמצא בשלב ראשוני, שבודק את מרכיבי העניין ובעיקר את ההיתכנות הכלכלית".

"ערוץ 4" הבריטי הוא מבחינת הרשות השנייה שם קוד לערוץ איכותי, אליו מכוון שקלאר עוד טרם המכרז על ערוץ 10. אז הציע שקלאר, כי במקום ערוץ מסחרי נוסף יוקם ערוץ במתכונת הערוץ הבריטי, שמטרתו עיסוק בתוכניות איכותיות בלבד, ויתן מקום למה שמוגדר על-ידי הרשות השנייה כז'אנר עליון שיתעסק אך ורק ביצירה הישראלית, ולקבוצות שונות שלא מצליחות לבוא לידי ביטוי על המסך הנוכחי של הערוצים המסחריים כיום.

הבדיקה שנערכת בימים אלה בוחנת גם את ההיתכנות הכלכלית של ערוץ מסוג זה לצד ערוצים מסחריים וערוצים ייעודיים, המתפרנסים מפרסומות.

על-פי התכנון המקורי של הרשות, ערוץ שכזה גם הוא אמור להיות מבוסס על פרסומות, אך בנוסף שיטת המימון שלו תכלול גם פרמטרים נוספים.

למרות חלוקת הפרסום בין הערוצים המסחריים לערוץ שכזה, לערוצים המסחריים יהיו פחות מחויבויות מאשר ישנם כיום.

במידה ומתכונת ה"ערוץ 4" תצא אל הפועל, הערוצים המסחריים יהיו אחראים על שיווק הפרסומות שישודרו במסגרת הערוץ. הבעלים של הערוץ הם רק גוף שידור, מנהלי הערוץ עצמאיים לחלוטין ורק הם אחראים על בניית לוח התוכניות. כידוע, "ערוץ 4" הבריטי הפסיק זה מכבר את פעילותו, אך ברשות השנייה לא שוללים מתכונת זהה בישראל.

שקלאר אמר לא פעם, כי הוא מאמין שערוץ כזה יכול להצליח בישראל, ובאמצעותו ניתן למצוא את המכנה המשותף הגבוה.

שקלאר מאמין, כי תכני הערוץ יכולים להימכר גם לערוצים המסחריים, דבר שיגדיל את הכנסותיו וישרת את האינטרסים של הערוצים המסחריים. *