בעלי חברת הינומה, הסוחרת במכוניות יוקרה, נעצרו בחשד להונאת המכס

לפי החשד, עשו שימוש בשמות תיירים כדי לשחרר מהמכס כלי רכב יוקרתיים בלי לשלם עליהם מכס

שי זגה מאזור ואבי בן-צור מחולון, בעלי חברת הינומה מתל אביב העוסקת בסחר בכלי רכב יוקרתיים, ודורון זיטון מראשון לציון, נעצרו על ידי אגף המכס והמע"מ בחשד להונאת המכס.

לפי החשד, חברת הינומה הוציאה מרשויות המכס מכוניות יוקרה, תוך ניצול זכויות של תיירים לפטור ממיסים על יבוא המכוניות. לשם כך יצרו בעלי החברה קשר עם תיירים, שלא היה להם כל קשר למכוניות, ובאמצעות תשלום זעום פיתו אותם להתלוות אליהם ולעשות שימוש בשמם לצורך הוצאת המכונית מרשות המכס - מבלי ששולם עליה המס.

לפי החשד, במקביל לשחרור המכונית באמצעות התייר, מכרו החשודים זגה ובן-צור את המכונית לגורם שלישי, אשר הזמין את המכונית. והכל בעת שרשויות המכס סוברות, כי כלי הרכב נמצא ברשותו של תייר, השוהה בארץ באופן זמני.

החוקר גלעד גולדברג טען בבית משפט השלום בתל אביב, כי החשוד דורון זיטון יצר קשר עם התיירים, פעל לשחרור כלי הרכב בנמל, תוך שהוא מלווה את התייר ומוודא שהכל כשורה. בה בעת היה קונה את כלי הרכב מהחשודים זגה ובן צור, שהחזיקו למעשה בזכות לרכב מתוקף כך שרכשו אותו בחו"ל והביאו אותו לישראל ואף החזיקו בשטר המטען.

גולדברג הדגיש, כי מדובר בייבוא של מכוניות יוקרה בלבד, אשר הינן עתירות מס. כתוצאה מכך הרווח הטמון לחשודים מעסקאות אלה הוא גדול ומהיר.

לדבריו, החשודים מסרו את גרסתם הראשונית וקשרו עצמם לעבירת ההברחה המיוחסת להם.

בהעדר התנגדות שוחררו החשודים זגה ובן-צור בהפקדת התחייבות עצמית בסך 100 אלף שקל ובערבות בנקאית או מזומן בסך 50 אלף שקל. עוד נקבע, כי החשוד זגה יפקיד ערבויות נוספות בסך 50 אלף שקל. החשוד זיטון שוחרר בהפקדת התחייבות עצמית בסך 100 אלף שקל.

נגד שלושת החשודים הוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום והם חויבו בהפקדת דרכוניהם במחלקת החקירות של המכס בתל אביב. (מעצרים 19902/04).