עיריית ת"א: עו"ד שטיינברג דחתה את הפיצוי הכספי שהוצע לה; שטיינברג: להד"מ

העירייה: התנצלנו בפני שטיינברג על שליחת מעקלים לביתה, בגין חובות חברה שהיא המנהלת המיוחדת שלה

עיריית תל אביב הודיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי היועץ המשפטי של העירייה, אחז בן-ארי, התנצל בפני עו"ד שרונה שטיינברג-ליפשיץ על הליכי הגבייה שננקטו נגדה באופן אישי עקב טעות, כדברי העירייה, ועל עוגמת הנפש שנגרמה לה.

לדברי העירייה, היה בקיום הפגישה ובהתנצלות כדי להביא את הנושא לידי סיום. ואולם, משאמרה שטיינברג כי אין בכוונתה לוותר על דרישותיה הכספיות, הוצעה לה הצעה כספית - שלמרבה הצער נדחתה. שטיינברג מכחישה טענה זו מכל וכל.

הפרשה החלה לפני חודש, כאשר שטיינברג פנתה לבית המשפט בבקשה לחייב את העירייה לפצותה ב-50 אלף שקל בגין עוגמת נפש. זאת, לאחר שהעירייה נקטה הליכי גבייה נגדה באופן אישי, בכך שלביתה הגיעו מעקלים כדי לבצע עיקול בגין חובותיה של חברת פנתר דאנס (בפירוק), ששטיינברג משמשת כמנהלת המיוחדת שלה. החובות הם בגין ארנונה ומים, עבור נכס שאינו מוחזק כלל על ידי החברה ובוודאי שלא על ידי שטיינברג.

השופטת ורדה אלשיך הדגישה את החומרה שבביצוע עיקול על נכסי בעל תפקיד מטעם של בית המשפט ובביתו הפרטי, והורתה לעירייה לתקן את הטעות שנפלה ברישומה של שטיינברג כמחזיקה בנכס. אלשיך ביקשה להעביר את החלטתה זו לראש העירייה, רון חולדאי, וליועץ המשפטי של העירייה.

בתגובת העירייה נאמר, כי הטעות ברישומה של שטיינברג כמחזיקה בנכס תוקנה וכי העירייה מתנצלת בפניה על התקלה ועוגמת הנפש, ומקווה כי בכך מסתיימת פרשה זו. שטיינברג הודיעה לבית המשפט, כי שם המחזיק בנכס לא שונה וכי חברת פנתר דאנס מופיעה עדיין כמחזיקה בנכס.

אלשיך קבעה, כי דרך התנהלותה של העירייה אינה מקובלת עליה כלל ועיקר, ועל העירייה להתנצל אישית בפני עו"ד שטיינברג וכן יש מקום כי זו תפוצה.

בעקבות החלטה זו של השופטת, הודיעה כעת העירייה על הפגישה שהתקיימה לפני כשבועיים במשרדה של שטיינברג ועל התנצלות היועץ המשפטי בפניה וכן על דחיית ההצעה הכספית של העירייה על ידי שטיינברג.

השופטת אלשייך קבעה דיון בתיק ב-16.12.2004. (פש"ר 1606/03).