עופר הירשזון ממשיך לייצר הפסדים כבדים בהירשזון-ברק גם לאחר פריסת החובות

הפסד של 8.5 מיליון שקל להירשזון-ברק ברבעון השלישי של השנה, רובו בשל הפסקת פעילות הנדל"ן בקבוצה * החברה הפסידה כ-70 מיליון שקל מאז שנרכשה על ידי הירשזון

גם לאחר שהשיג הסדר פריסת חובות בבנק הפועלים, ממשיך איש העסקים עופר הירשזון לדווח על הפסדים כבדים בחברת האחזקות שבשליטתו הירשזון-ברק.

את הרבעון השלישי של השנה סיימה החברה בהפסד של 8.5 מיליון שקל, רובו בעקבות החלטת דירקטוריון החברה-הבת סהר אינווסטמנטס להפסיק את פעילות הנדל"ן בקבוצה. הירשזון, נזכיר, רכש את הירשזון-ברק בעיקר כדי להשביח את פעילותה הנדל"נית, אותה ראה בעבר כתחום ההתמחות שלו.

בחודשים ינואר-ספטמבר הפסידה הירשזון-ברק כ-20 מיליון שקל ולה גרעון בסכום דומה בהון העצמי.

לחברה ולחברות הבנות שלה יש התחייבויות בהיקף של כ-125 מיליון שקל לבנקים, וכאמור, היא נדרשה לאחרונה להסדר שבמסגרתו העמיד לה בנק הפועלים הלוואות חדשות, כדי לפרוע חובות לזמן קצר.

בעקבות חתימת ההסדר הועברו כ-50 מיליון שקל מההתחייבויות השוטפות במאזן החברה לסעיף הלוואות לזמן ארוך (סה"כ כ-100 מיליון שקל).

לאחרונה הודיע בעל השליטה בקבוצה, עופר הירשזון, על מהלך שבו ירכוש את עסקיה של הירשזון-ברק ואת חובותיה ללא תמורה, ובהמשך ימכור את השלד הבורסאי לאברהם פיראן תמורת 3 מיליון שקל.

הירשזון עצמו רכש את השליטה בהירשזון-ברק לפני ארבע שנים תמורת 30 מיליון שקל. מאז צברה הירשזון-ברק הפסדים של כ-70 מיליון שקל, בעקבות שורה של עסקאות כושלות.

במסגרת המהלך המתוכנן, שעדיין נדרש לקבלת אישורי האסיפה הכללית של הירשזון-ברק ובנק הפועלים, יועברו לידי הירשזון אחזקותיה הציבוריות של החברה בסהר אינווסטמנטס ודי.סי.אל טכנולוגיות (שהיא בעלת השליטה בחברת עיבוד הנתונים חילן-טק).