בג"ץ: משרד השיכון ידון שוב במינוי קבלנים למועצת הקבלנים

כך הוחלט בדיון בעתירה של המועצה לצרכנות, שטענה כי רוב המינויים החדשים למועצה הם קבלנים הנמצאים בניגוד עניינים

משרד הבינוי והשיכון ידון מחדש בהרכב המנויים למועצת הקבלנים. כך עולה מהחלטה שהתקבלה בבג"ץ בתום דיון שהתקיים בעתירה של המועצה לצרכנות נגד שר הבינוי והשיכון לשעבר, אפי איתם.

המועצה לצרכנות ביקשה מבג"ץ להורות על הקפאת הליכי המנויים של חמישה אנשים, מרביתם מנהלי חברות בניין, כנציגי ציבור במועצת הקבלנים. לחילופין ביקשה המועצה לבטל את הליכי המנויי.

לטענתה, רובם של המנויים החדשים הם קבלנים אשר נמצאים במצב של ניגוד עניינים. המועצה טוענת, כי יש לאייש את מכסת נציגי הציבור במועצה בנציגי ציבור מובהקים היכולים על-פי כישוריהם, עיסוקם, ניסיונם ותפקידם, לייצג נאמנה את כלל ציבור רוכשי הדירות בארץ.

העתירה מפרטת, כי הנזקים לציבור מליקויי בנייה נאמדים ב-14 מיליארד שקל בשנה וכתוצאה מליקויים אלה מתנהלים אלפי דיונים בבתי המשפט השונים. התוצאה של מינויים של חמשת הנציגים האחרונים היא כי הציבור אינו מיוצג במועצה אלא חברות קבלניות, טענה.

בדיון אמרה השופטת, דורית בייניש, כי נראה שבמועצת הקבלנים אין ייצוג הולם לצרכנים. השופטים דורית בייניש, אשר גרוניש ואסתר חיות, המליצו לקיים דיון נוסף על המנויים הללו. עוד הורה בג"ץ למדינה למסור הודעה בעניין בתוך 45 יום.